torsdag 29 december 2011

Jag blickar framåt

Så här runt nyårsafton är det vanligt att summera det gångna året med en årskrönika. Jag kommer inte att skriva en lång årskrönika utan jag nöjer mig med att summera 2011 med:
  • Jag har klarat mitt mål att springa milen sub 40. I år har jag sprungit sub 40 två gånger, och förhoppningsvis springer jag sub 40 igen på Nyårsloppet på lördag.
  • Jag är väldigt nöjd med min tid från Stockholm Marathon på 3:20:34.
  • Året som helhet har varit väldigt bra med totalt ca 236 mil löpning fördelat på 194 träningspass. 
  • Jag har genomfört 10 tävlingar, och de mest minnesvärda tävlingarna är ArenamilenStockholm MarathonRunrundanBellmanstafettenKistaloppetHässelbyloppet och Bore cup. Klicka på respektive tävling så kommer ni till tävlingsberättelsen för loppet.
Det var min summering. Det blev inte mer än så, och nu tänker jag blicka framåt. Höjdpunkten 2012 kommer att vara London Marathon den 22 april. Målsättningen är solklar. Jag ska springa fortare än 3:10, gärna med marginal. Övriga målsättningar är halvmaran under 90 minuter, milen under 39 minuter och 5 km under 19 minuter.

Utöver London Marathon ser tävlingsplaneringen för 2012 lite tunn ut. För tillfället planerar jag att springa:
  • Bore cup, deltävling 3, 10 km i Östhammar den 4:e februari 
  • Bore cup, deltävling 4, 15 km i Hemlingby den 10:e mars
  • Premiärmilen, 10 km, på norra Djurgården den 25:e mars
  • London Marathon, 42 km, den 22 april
  • Runrundan, 21.1 km, i Vallentuna den 30 juni  
Jag har också många förslag på lopp som jag kanske springer och ni får gärna komma med förslag och tips på lopp som kan vara roliga att springa. Jag är öppen för förslag, och det mest intressanta är 5 km lopp, 10 km lopp och halvmaror. 

Under hösten funderar jag också på att försöka springa ytterligare ett maratonlopp. De maratonlopp jag funderar på är Amsterdam marathon eller Frankfurt marathon. Skulle det vara så att jag inte kan delta i något av dessa lopp så finns alltid Åland marathon, och där är det bara att anmäla sig. På planeringsstadiet finns också en annan tävling i juli som jag hoppas kunna delta på, men det är för tidigt att avslöja vilken tävling det är.

I övrigt ser jag fram mot Runrundan 2012 där jag med hjälp av min blogg hoppas på att kunna inspirera andra deltagare i sin träning.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Du har all anledning att vara stolt! Jättefina resultat. God fortsättning!

Lennart sa...

Magdalena - Tack! God fortsättning själv!