söndag 11 december 2011

Långpass med några fartökningar på prov

Att springa långpass kan vara skönt och avkopplande. Det kan också vara lite långtråkigt. Idag var det långtråkigt, och för att göra det hela lite roligare så började jag provtrycka lite efter ca 15 kilometer. Det betyder att det blev någon kilometer i ca 4:30-fart. Det blev lite roligare då, men framförallt kom jag hem några minuter tidigare, och det var inte så dumt det heller. Summerat blev dagens långpass 28 kilometer i 5:03-fart.

Positivt är dock att det inte känns så farligt att springa 28 kilometer i ca 5-fart. Det känns bra inför kommande långpass som kommer att vara lite längre och innehålla fartökningar. Jag får se när jag börjar lägga in "riktiga" fartökningar, men troligtvis blir det efter jul.

2 kommentarer:

RosaMilton sa...

Imponerande säger jag! Kul att se att runrundan ligger ute och att du är länkad! Jag är sugen på att springa i år igen och hoppas på svalare väder!

Lennart sa...

Tack Rosa!
Kul att du ska springa och visst får vi hoppas på svalare väder :-). Sist var det lite väl.....

Jag kommer ihåg din beskrivning av loppet och jag tyckte du genomförde loppet riktigt bra!