lördag 10 december 2011

Runrundan 2012

I somras arrangerades det en halvmara här i Vallentuna som hette Runrundan. Nästa år arrangeras Runrundan den 30 juni och just nu pågår förberedelserna för att börja ta upp anmälningar. Som en del i dessa förberedelser bygger arrangörerna om hemsidan för loppet, och en av nyheterna på hemsidan är att de hänvisar till två löparbloggar. Jag känner mig lite stolt över att en av bloggarna de hänvisar till är min blogg "Milen sub 40".

Självklart gör det här att jag känner ett speciell engagemang till Runrundan. Runrundan känns nu lite som "mitt lopp", och jag hoppas att jag under våren kan inspirera till träning och hjälpa många löpare att nå sina personliga målsättningar.

En sak är dock väldigt säker, och det är att jag kommer att träna under våren. Jag kommer att träna hårt. Jag ska springa London marathon den 22 april och fram till dess kommer jag att hårdträna. Till en början hoppas jag att den träningen duger som inspiration åt alla som ska springa Runrundan den 30 juni. Kanske kan ett gemensamt långpass också genomföras, men det får bli en senare fråga.

Idag genomförde jag också ett distanspass över 11.6 kilometer i 4:41-fart. För att vara en runda på 11.6 km, i 4:41-fart på asfalt, måste jag säga att det kändes väldigt tungt idag. Jag får ta nya tag i morgon då jag planerar att springa ett långpass över ca 28 km.

2 kommentarer:

mikael sa...

Miltiderna kryper stadigt neråt! Jättekul att läsa hur träning ger framgång!

Lennart sa...

Mikael - Visst är det :-)! Hoppas att det fortsätter så även nästa år :-):