fredag 2 december 2011

Inför Bore cup

I morgon är det Bore cup och det har återspeglat sig på träningen de senaste dagarna. Träningen har enbart bestått av lättare löpning. Igår blev det ca 5.5 kilometer i strax över 5-fart vilket det också blev idag. Dagens pass kompletterade jag med 4 st stegringslopp, men det var allt.

De senaste två passen har jag också sprungit med min nya pannlampa, Silva x-trail, och den fungerar riktigt bra. Pannlampan har gett mig ett nytt perspektiv på löpningen, dvs springa i skogen med pannlampa när det är mörkt. Det är faktiskt rätt mysigt och lite spännande att springa i skogen när det är mörkt. Där ljuskäglan befinner sig är det ljust, men utanför ljuskäglan är det bäcksvart, och vem vet, rätt vad det är kanske det står en älg där.

Som jag skrev i början av inlägget så är det Bore cup i morgon. Jag känner mig lite osäker på målsättningen och jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska satsa på sub-40 eller nöja mig med att springa någon minut över 40 minuter. Det är ingen sub-40 bana, men det kommer bli svårt att inte försöka........

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Kör på känsla! Lycka till!

Mathias sa...

Bara kör i morgon.

Olov sa...

Visst är det roligt att springa i mörker med pannlampa.
Satsa hårt nu. Lycka till.

Robban sa...

Kör hårt imorgon... ses på nyårsloppet... anmäld och klar..

Lennart sa...

Ingmarie - Det var precis vad jag gjorde och det gick bra. Tack för tipset :-).

Mathias - Mmmm, jag körde mycket på känsla :-).

Olov - Ja, pannlampan gav en ny dimension :-). Loppet är avgjort nu och jag körde hårt :-).

Robban - Tack! Kul att du kommer hit och springer Nyårsloppet! Nu planerar vi ihop någonting :-).