onsdag 30 november 2011

Maffig vecka

Förra veckan blev en "maffig vecka". När jag skrev orden "maffig vecka" tänkte jag, -Undra om någon tror att jag menar en "Maffetone-vecka?" Nu menar jag inte en "Maffetone-vecka", men jag förstår om någon läsare gör den typen av associationer eftersom det här är en löparblogg.

I det här inlägget använder jag ordet "maffig" i betydelsen stor mängd, mycket eller omfattande. "Maffig vecka" betyder alltså att jag förra veckan sprang lite mer än vanligt, det blev 72.3 kilometer och för mig är det ganska "maffigt".

Det blir så lätt missförstånd. Jag menar, hur många här tror att jag pratar om whiskey när jag nämner Jack Daniels´? Hur många människor ute på stan tror att jag pratar om löpning när jag nämner Jack Daniels´?

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

haha! Ja man har verkligen olika referenser och associationer här i livet! :-)

Lennart sa...

Ingmarie - Ja, och ibland kan det bli heltokigt......