onsdag 9 november 2011

12*400 m intervaller inför Tömilen

Jag funderar på att springa Tömilen den 19 november. Loppet är 10 kilometer långt och banan är ganska krävande. Det känns som att en sluttid under 40 minuter kan bli svårt, men jag känner ändå att jag vill förbereda mig inför loppet så gott det går.

I söndags sprang jag 6*1000 meter i 3:50-fart. Idag kompletterade jag de passet med att springa 12*400 meter i 3:30-fart. På båda passen har jag haft en väldigt positiv känsla. Bara hoppas att den positiva känslan består till helgen då planen är att springa 2000 m intervaller.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Snitt tiderna ser fortsatt bra ut Lennart. Vad siktar du på för tider på 2000m intervallerna i helgen?

Lennart sa...

Mathias - Jag planerar att köra intervallerna i stegrande fart enligt 4:00 - 3:55 - 3:50 med två minuters joggvila mellan.