torsdag 17 november 2011

Lugn vecka inför Tömilen

För tillfället befinner jag mig mitt i en ganska lugn träningsvecka som avslutas med Tömilen nu på lördag. Efter söndagens intervallpass på 3*2000 meter har träningen enbart bestått av två pass distanslöpning över 11.5 kilometer i strax över 4:40-fart. Det finns inte så mycket intressant att berätta om dessa pass så jag berättar något helt ointressant i stället, och det är att fartkänslan sitter bra i kroppen.

Som jag precis skrev så är det här säkert helt ointressant, men tisdagens pass över 11.5 km avslutades på tiden 53:56. Idag sprang jag exakt samma runda och avslutade den endast 10 sekunder långsammare, dvs 54:06, och då tittade jag inte på klockan en enda gång. Tycker att det är rätt roligt att man kan springa så lika utan att ens försöka.

I morgon blir det ett sista förberedande pass inför Tömilen, och då kommer jag att springa en lätt jogg över 5 km och några stegringslopp.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Härlig vecka alltså. Vad är tankarna inför Tömilen?

Lennart sa...

Mathias - Uppriktigt sagt har jag inte så mycket tankar inför morgondagen. Jag åker dit och tar det hela som det kommr och springer så bra jag kan :-).

Jag är inte så jätte taggad inför morgondagen men det ska bli kul att springa lite fort.....