torsdag 3 november 2011

Distanslöpning och föredrag

Idag tränade jag lite tidigare än vanligt. Jag är ledig från jobbet och kom ut och sprang redan vid 9-tiden på morgonen. Det blev 12.6 kilometer i 4:59-fart. Återigen upptäckte jag hur skönt det är att få starta dagen med en distanslöpning i lugn fart och få svettas lite. Hela dagen blir annorlunda och jag ser redan fram mot morgondagens pass.

I morgon ska jag dock svettas lite mer än vad jag gjorde i dag. I morgon ska jag svettas ordentligt. I morgon ska jag springa både långt och fort. I morgon ska jag springa ett längre distanspass över 19.5 kilometer, varav 10 kilometer i kuperad terräng. Farten hoppas jag på att hamna i trakterna kring 4:30 min/km, och på den banan jag kommer att springa, är 4:30 min/km tyngre än vad det låter.

Ytterligare inspiration till morgondagens pass hoppas jag på att få ikväll när jag lyssnar på ett föredrag av Björn Sunesson. Björn kommer bland annat att prata om sina långlöp över USA och de mentala aspekterna i ultralöpning.

Inga kommentarer: