måndag 21 november 2011

Återhämtning

Träningsmässigt är det forfarande ganska lugnt efter Tömilen. Igår sprang jag en kort återhämtningsjogg över 5.5 kilometer i 5:30-fart, och idag vilar jag helt. Jag har med andra ord knappt tränat någonting, men det gör inte så mycket. Kroppen måste få återhämta sig också.

Jag ska inte älta Tömilen så mycket mer, men eftersom det är så lugnt på träningsfronten plus att jag saknar idéer kring vad jag ska skriva om så lägger jag in en bild över Tömilens banprofil. Många pratar om att banan var ganska krävande och jag tycker att banprofilen också bekräftar det.

Skalan i höjdled är 5 m mellan varje linje. Bilden kommer från Anders Thelemyr, Tömilens hemsida
Skillnaden mellan banans högsta och lägsta punkt är drygt 30 meter, och den stigningen tas två gånger. Det kan jämföras med Hässelbyloppets 11 meter. Jag känner mig ganska nöjd med tiden 40:44 på den banan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Jag tycker att du ska vara riktigt nöjd! Bra tid på en bana som mest liknar en bergsetapp på Tour de France om man kikar på banprofilen.

/Johan

Lennart sa...

Liljeros - Tack för de orden! Det är kul att det fungerar på olika typer av banor :-).