lördag 26 november 2011

Bore cup banan

Nästa helg avgörs Vallentunas deltävling av Bore cup. Nu i veckan hittade jag en bankarta på Bore cup´s hemsida, och med kartan i handen gav jag mig nu på morgonen ut och provsprang banan. Banan är en rundbana, där varje varv är 5 kilometer, och går nästan uteslutande på asfalt och genom bostadsområden. Höjdskillnaden mellan högsta och lägsta punkt är 31 meter.

Första kilometern är relativt lätt. Den andra och början av den tredje kilometern är lite tyngre med uppförsbacke nästan hela tiden. Här gäller det att kontrollera farten för att inte dra på sig för mycket mjölksyra. De avslutande 2.5 kilometrarna till varvning är därmot lätta med asfalt och nedförsbacke. Sen är det bara att springa ett varv till.........

Det här blev också ett mycket lugnt träningspass vilket passade mig alldeles perfekt för jag känner mig lite sliten efter torsdagens långa snabbdistans. Idag blev det totalt 13 kilometer i ca 5:30-fart.

6 kommentarer:

Ellinors dröm sa...

Toppen! Precis vad jag behövde. Och jag håller mig till ett varv nästa lördag

Lennart sa...

Ellinor - Vad roligt. Då ses vi på lördag!

Linus N sa...

Jag kommer ned och springer ett par varv jag me. Undrar om det hinner komma nån snö. :)

Lennart sa...

Hej Linus!
Kul att du kommer och det snöar nu...... :-), men den hinner troligtvis att smälta.

Mathias sa...

Är ledig. Men inte i form. Får se om jag också kommer.

Lennart sa...

Mathias - Du kanske kan ta det som en träning på att tävla :-).