lördag 5 november 2011

Oväntat möte i terrängspåret

Befinner mig vid 8-km markeringen på Täby IP-milen där jag springer i ca 4:25-fart. Framför mig ser jag en löpare som är ute och springer med en väldigt stor hund. Löparen springer med höga och fjäderlätta steg. Tempot är lugnt, ca 5 min/km. Löpningen kan nästan beskrivas som fulländad och estetisk snygg. Jag ser direkt att det här inte är vilken motionär som helst. Det här är någon som kan springa och vet hur det ska gå till.

Jag närmar mig ganska fort och känner igen löpstilen. Det är Maria Akraka som förmodligen är ute och springer en morgonjogg med sin hund. När jag springer om henne hälsar vi lite glatt på varandra. Det som inte känns riktigt normalt är att det är jag som springer om henne. Tänker att det beror på hunden. Tänker att det här passet ändå kommer att gå till historien som de passet då jag sprang om Maria Akraka.

Summerat blev dagens pass 19.5 kilometer på tiden 1:29:18, 4:35-fart.

4 kommentarer:

Tomas sa...

Coolt att få springa om Maria Akraka! Tack också för responsen på mitt blogginlägg från i går. Glad att du tror på mig. Sub 3 i Sthlm ska jag bara göra! Kul om du är sugen på Frankfurt Marathon!

Lennart sa...

Tomas - Klart att jag tror på dig. Jag tycker att du har helt rätt inställning och sub 3 på SM fixar du.

Ingmarie sa...

Tycker det är coolt!
Och en bra story att berätta för både barn och barnbarn. :-)

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Det var roligt att se att hon fortfarande har en sån bra teknik i sin löpning.