fredag 30 december 2011

Tankar inför Nyårsloppet

I morgon är det dags för Nyårsloppet. Har tidigare skrivit att jag ska satsa på sub 40 och det står jag för. Jag försöker alltid springa sub 40 på millopp. Som vanligt innan lopp känner jag mig lite osäker på min kapacitet. Kommer jag att klara sub 40? Vi får se, jag känner ingen större press, men det skulle vara kul att avsluta året med ett sub 40 lopp. Extra kul skulle det vara att springa snabbare än 39.30, men det är nog för mycket att önska.

Det har fryst på lite idag, men marken är fortfarande snöfri så det borde finnas möjlighet till bra tider. Dock kan den kallare temperaturen eventuellt göra det lite halt i morgon.

Idag gjorde jag de sista förberedelserna genom att jogga lite lätt i 4 kilometer. Nåra stegringslopp blev det också men dagens pass var väldigt lätt.

För er som inte är anmälda till Nyårsloppet, men som skulle vilja springa, så går det bra att efteranmäla sig på plats i morgon. Information om loppet finns här.

2 kommentarer:

Olov sa...

Hejsan.
Stort lycka till i morgon. Tror nog att du fixar till en riktigt bra tid bara väglaget är okej.
Gott nytt år.

Lennart sa...

Olov - Tack, det blev en tid som jag är helt nöjd med.

Jag hoppas att du får ett kanonår 2012 utan skador och annat så Gott Nytt År!