onsdag 14 december 2011

Inte helt 100-procentig

Jag känner mig inte helt 100-procentig idag. Lite torr i halsen och hostar ibland. Det bästa är att vila vilket betyder att jag ställde in dagens intervallpass. För ett antal år sedan tränade jag med liknande symptom som idag. Då blev jag riktigt sjuk. Det var inte kul.

Einstein definierade vansinne som att "göra samma sak om och om igen, men förvänta sig ett annat resultat". Det vore med andra ord lite vansinnigt av mig att gå ut och träna idag. Ett annat ordspråk som jag kommer och tänka på är "Gott omdöme kommer av erfarenhet, och erfarenhet kommer ur dåligt omdöme".

Vi får se när jag kommer ut och tränar nästa gång, men förhoppningsvis blir det ganska snart.

2 kommentarer:

Lars sa...

Låter som ett klokt beslut. Jag tror att det största hotet mot seriöst satsande motionärers resultat är för mycket träning vid fel tillfälle.

Lennart sa...

Lars - Kul att du är tillbaka! Det var verkligen länge sen. Visst är det nog så att motionärer ofta tränar lite för hårt vid fel tillfällen. Det är ju så mycket skador.....