torsdag 22 december 2011

Vinterunderlag

Igår var jag inne i stan. Inte en enda snöfläck var det där. Här ute i Vallentuna finns det snö, och vägarna är riktigt isiga.

Dubbade skor är nog helt perfekt att springa med här ute. Synd att jag inte har dubbade skor. På dagens distanspass över 12 km i 4:54-fart fick jag klara mig med mina terrängskor som heter Asics Gel-Fuji ES. Det gick bra att springa med dom skorna också, jag höll bara på att ramla en gång......

På de värsta isfläckarna fick jag trippa fram ordentligt. Tänkte att det måste finnas någonting i kroppen som jag tränar när jag trippar fram på is. Koordination och balans kanske.

4 kommentarer:

Staffan sa...

Jag är riktigt nöjd med de Best Grip dubbar jag monterat i ett par gamla skor. Riktigt bra fäste även i högre fart och jag springer mycket mera avslappnat nu än förra året.

Håkan sa...

Jag köpte ett par icebug's för i år. Har bara hunnit med ett par vändor med dem men de har suveränt grepp! En av vändorna var dock när slask-snön kom här i Vallentuna och då hade det nog varit bättre med snöskor, men på is är de suveräna. Och som Staffan skriver så springer man mer avslappnat eftersom man inte riskerar att halka.

Lennart sa...

Staffan - Jag har följt ditt lilla projekt med att dubba skorna själv och det låter väldigt lyckat och bra. Tyvärr har jag kastatat mina gamla skor och nu har jag inga gamla skor som jag vill skruva in dubbarna i :-(.

Jag ska tänka på det nästa år :-).

Håkan - Hej och välkommen hit. Det är alltid kul med läsare från Vallentuna.

Eftersom jag inte har några gamla skor som jag kan dubba själv har jag faktiskt titta lite på Icebugs. Har dock inte riktigt bestämt mig om jag ska köpa ett par "lättare" skor med dubbar eller om jag ska köpa de mer traditionella "rejälare" skorna.

Vilka har du?

Håkan sa...

Jag köpte de lättare:
http://www.xxl.se/skor/herrskor/loparskor/anima-bugrip-1073294
De passar nu då det inte är så kallt. Men de rejälare är nog mer lämpade då kylan kommer