söndag 4 december 2011

Sagt på Bore cup

Det var många jag kände som sprang Bore cup, eller som var med i arrangemanget. Jag kan inte nämna alla jag träffade, men nedan följer ett axplock ur vad som sades mellan mig och andra jag träffade.

- Där är ni ju, jag började bli orolig för att ni skulle missa starten, säger jag till Madeleine och hennes kompis i tron att Linus och de övriga också skulle finnas på plats. Starten hann alla med, men tyvärr visade det sig att Linus var sjuk och inte kunde komma. Om inte annat ses vi nog uppe på Hemlingby´s deltävling senare i vår.

- Känner du Thomas (Sub40 på 365 dagar), frågar jag en kille som satt och bytte om i omklädningsrummet. Killen hade HAIS tävlingslinne på sig och vi hade suttit och pratat ett tag. När jag ställde frågan sa han, - Jag vet vem det är och jag har sett honom några gånger, men det var länge sen jag såg honom och jag brukade läsa hans blogg, men vänta nu, du bloggar också..... Hmm, jag som trodde att jag var lite anonym, tänkte jag.

- Jag ska försöka ta 45 minuter, säger Peter till mig strax innan start. Hur det gick får Peter själv berätta.

Speakern, Per, pratar med 5 km löparna som startar ca 40 meter framför oss 10 km löpare. Per säger till 5 km löparna att, - Det kan vara så att någon som startar bakom er springer lite fortare än vad några av er gör, så försök att hålla till höger så att de kan springa om. Bra tänkt tycker jag!

- Jag har beordrat 5 km löparna att hålla till höger, säger samma speaker 2 minuter senare till oss 10 km löpare som står 40 m bakom 5 km löparna. Tack för det Per!

- Kom igen nu Ellinor, det är bara en backe kvar, säger jag när jag springer om Ellinor efter ca två kilometer. Ellinor svarade med, - Jag vet, jag sprang banan ett varv innan start, jag tyckte din beskrivning av banan var bra! Ellinor, jag tackar dig för de orden.

- Jag gav precis allt, säger Fredrik till mig direkt efter målgång. Jag och Fredrik hade tagit rygg på varandra de sista två kilometrarna. Fredriks rygg var väldigt bra att springa efter. Oj vad jag fick kämpa sista kilometern för att inte släppa den.

- Nu är det inget tjafs, säger Ola till mig efter målgång. - Nu blev det sub 40!

- Hur gick det för Charlotte Karlsson, undrar jag när jag pratar med Ola. - Vem?, undrade Ola. - Hon som vann Lidingöloppet, 30 km, och är engagerad i Runday, säger jag. - Jaså, ja, ja vet, jag tror hon vann sin klass, svarar Ola. Charlotte hade tydligen bestämt sig för att springa samma dag så det var lite överraskande och roligt att Charlotte dök upp.

En hel del annat sades också, men jag kan inte fortsätta nu......

3 kommentarer:

Jonas sa...

Kul!
Satte också pers! Synd att banan inte var officiellt kontrollmätt så att man kan räkna det. Hade exakt 10 på Garmin så den var nog 50-60m kort, så pass brukar min mäta för långt.

Linus N sa...

Kul att du träffade Madde. Hon och jag hade pratat om din provlöpning av banan och lagt upp taktiken efter det. Jag får se till att återgälda den tjänsten inför tävlingen i Gävle genom att provspringa och berätta hur den var.

Lennart sa...

Jonas - Grattis till ditt nya "pers", även om det inte får räknas..... Välkommen hit också, jag tror inte att du har kommenterat förut.

Vet inte, men de säger att banan är "exakt" 5 km och jag har fått intrycket av att de har varit väldigt noga när de har mätt banan just för att den ska bli exakt 5 km. 5 och 10 km löparna hade tex olika startplatser. Helt säker är jag inte men jag upplever det som att de var väldigt noga.......

Linus - Ja, det får du verkligen göra :-).

Bore cup var/är kul och det var faktiskt du som fick mig att anmäla mig. Det var när du pratade om Bore cup på Hässelbyloppet intresset väcktes från min sida.