fredag 21 oktober 2011

39:59.2

Jag hade lite svårt att smälta 40-minuter blankt på Hässelbyloppet. Linus gav mig idéen att min tid kanske var 39:59.51, vilket betyder att jag sprang Hässelbyloppet under 40 minuter, men att min sluttid hade avrundats uppåt till närmsta sekund. Tänkte att jag kunde fråga arrangörerna för Hässelbyloppet vad min exakta tid blev (på tiondelarna).

Svaret från Hässelbyloppet kom idag och löd, "De officiella tiderna avrundas alltid uppåt till närmsta sekund. Tar vi med tiondelarna också blir din tid 39:59.2".

Jag var under 40 minuter på Hässelbyloppet!

16 kommentarer:

hokke sa...

Grattis! 0,8 sekunder kan vara betydelsefulla ibland :D

Staffan sa...

Märklig matematik tycker jag, allt under 59,5 borde ju bli 59 och inte 00! I vilket fall som helst, Stort grattis och välkommen i sub40-klubben!!! :-)

Morgan sa...

Hahaha, då lyckades du alltså spränga gränsen med mindre marginal än vad jag gjorde första gången! Det trodde jag nog var omöjligt.

Tomas sa...

Underbart Lennart! Säger som Staffan... välkommen i sub-40-klubben :)

RosaMilton sa...

Grattis! Ett stort mål! För de där hundradelarna är ju så irriterande när de ligger på fel sida...

Lennart sa...

Hokke - Visst är det, synd bara att det inte står så i resultatlistan :-).

Staffan - Tack, jag håller med om matematiken. Bara reglerna är samma för alla, men jag håller med dig. Tänk om det hade handlat om en kvaltid till EM...

Morgan - ha, ha! Jag skrev om Gunde för inte så länge sen... Hans devis är "Ingenting är omöjligt" :-)

Tomas - Tack, nu ska jag bara förbättra tiden lite till... :-)

RosaMilton - Tack, visst är de irriterande. Tur att jag kollade upp med arrangörerna vad tiden verkligen blev... :-).

Mathias sa...

HURRA! Grattis!
Riktigt roligt det här. Vilken grej. Först det oslagbara snittet 20/20. Sedan mer exakt mätning av sluttiden, SUB40. Detta är ju ett löparminne av klass.

Lennart sa...

Mathias - Ja vilken dramatid! Och vilken vändning! Tiden 39:59.2 kommer jag att komma ihåg :-).

Robban sa...

Härligt... och igen... stort Grattis... Det var kul att vara med och kolla när du "sprängde" gränsen...

Lennart sa...

Robert - Tack! Det var dina hejarrop när det var 800 meter kvar som gjorde det. Synd att vi inte sågs.

Olov sa...

Härligt.
Då hade du ju kunnat ta det lite lugnare på loppet. Du hade ju trots allt 9 hundradelars marginal =)

Grattis till snygga siffror.

Mathias sa...

McMillan fungerade ju också!

Lennart sa...

Olov - Nja, det vet jag inte, dock var det 0.8 sekunder.... :-).

Mathias - Ja, det verkade så, men nu ska jag bli snabbare. Nu är det sub 39 som gäller.

Linus N sa...

Haha, galet :)))
Respekt att du mailade in och frågade. Och respekt att de faktiskt svarade med tiondelarna.
Då får man gratulera då!!!!

Erik sa...

Fantastiskt! Vilken milstolpe! Det här gjorde min dag :)

Lennart sa...

Linus - Ja, jag vet hur Vallentuna FK gör när de tar ut exakta tider och jag tänkte att det måste Hässelby också kunna göra. Det var du som gav mig ideen :-).

Erik - Härligt, nu ska jag bara ta sub 40 med lite mer marginal :-). Sub 39 tycker jag låter bra.