torsdag 13 oktober 2011

Sitter på Sturup

Är på tjänsteresa. Sitter på Sturup och väntar på att gå ombord på planet hem. Har inget att göra och funderar lite på de två senaste träningspassen.

I tisdags blev det en fin löptur här i Malmö. Sprang förbi Turning Torso och vidare längs vattnet mot Ribersborgsstranden. På Ribersborgsstranden kunde jag inte låta bli att klämma till med en kilometer i 4-fart. Den raksträckan inbjuder verkligen till att springa fort. På det hela taget var det här en väldigt fin sträcka att springa, utsikten mot Danmark och Öresundsbron är vacker. Den gör sig extra fin när solen går ner. Totalt blev det ungefär 11 kilometer i ca 5-fart.

I onsdags var jag återigen nere vid Ribersborgsstranden och sprang i lugn 5-fart bort mot Öresundsbron. När stranden tog slut (efter 3 km) vände jag om, ökade tempot, och sprang tillbaka i 4:25-fart. Hade en härlig känsla i löpningen och jag var knappt andfådd efter 3 kilometer i 4:25-fart. Totalt, inklusive transportjogg t.o.r från hotellet, blev passet ca 10 km.

Nu ska det bli skönt att komma hem till normala rutiner. Borta bra, men hemma bäst!

8 kommentarer:

Henrik sa...

Ribersborg, med en avstickare till Västra hamnen, är en av mina favoritsträckor när jag springer i stan. Perfekt för allt från intervaller till barnvagnsjogg. Är det långpassdags är det perfekt att fortsätta bort mot Sibbarp och brofästet. Och prickar man in en solnedgång så blir jag oftast stående en stund.

Mathias sa...

Ja, Malmö är en skön stad att löpa i när det gäller att få fart. Utsikten är det inte heller fel på. Backar får man dock leta efter...

Lennart sa...

Henrik - Visst är det fint! På onsdagspasset hade jag solnedgång :-). Nästa gång springer jag nog bort till brofästet :-).

Mathias - Ja, Det här var ingen runda för backträning :-).

Ingmarie sa...

Det är fint där. I Skåneland. I alla fall de dagar de inte blåser halv storm, regnar och är isande kallt. ;-)

Erik sa...

Yes! Snoret är (nästan) borta. Ses på söndag! Nu ska jag åka hem och VILA.

Lennart sa...

Ingmarie - Det låter som att du har varit där och fått känna av blåsten :-). Den kan bita i ganska bra.

Erik - Bra! Vi ses på söndag :-).

Anonym sa...

Lycka till på Hässelbyloppet, det blir sub 40!

Lennart sa...

Trottibenen - Tack! Hoppas att du har rätt!