måndag 17 oktober 2011

Och nu då....

Under dagens återhämtningsjogg, 5 km i 5:10-fart, funderade jag på vad som ska hända nu. Är säsongen slut nu? Vad ska jag fokusera på nu när Hässelbyloppet är avklarat? Självklart kommer jag försöka bli snabbare på både 5 och 10 kilometer. Ett antal inomhuspass i Sätrahallen kommer det säkert att bli.

På tävlingsfronten ser det lite tunt ut. På nyårsafton finns Nyårsloppet, och lite längre fram finns London Marathon som går den 22 april nästa år. I veckan som gick gjorde jag de sista bokningarna så nu börjar det kännas som att resan verkligen blir av. Målsättningar och träningsupplägg kommer jag att skriva mer om senare.

Oavsett Nyårsloppet och London Marathon så känns tävlingsplaneringen lite skral. Om det är någon som känner till ett bra 5 km lopp, 10 km lopp eller halvmara i Stockholmsområdet så säg gärna till. Ett plus är om banan är en stadsbana och att banan är kontrollmätt.

9 kommentarer:

Erik sa...

Åland halvmara om två helger.

Daniel sa...

Har inget bra tips på lopp men vilken fin tid du satte på Hässelby! Retfullt nära men sanslöst jämnt lopp. Måste nästan vara Guinness Rekord eller något? ;)
Grattis till fint tid!!

Lennart sa...

Erik - Ja, synd bara att det är på Åland. Det funkar inte riktigt, men det var ett bra förslag.

Daniel - Tack, retligt, men det är en OK tid på milen. Det kommer fler tillfällen :-).

Ingmarie sa...

Snö/Tömilen kanske? Solviksloppet nästa helg? Finns en hel del! Kolla Funbeat och marathon.se vet jag! (Pa. mailsvar kommer)

Erik sa...

Så nästa fråga: Har du funderat på Chicago 2012? Jag och min kompis Fredrik åker med all sannolikhet om vi kommer med. Kul med ett höstmål...

Anonym sa...

Hej Lennar!
Tömilen är trevlig, jag ska nog köra den, perfekt för oss att bara ta Roslagsbanan till loppet.
//Magnus(grannen)

Lennart sa...

Ingmarie - Ja, Tömilen har jag sneglat lite på. Ska undersöka vad Solviksloppet kan vara för något.

Erik - Jag ville springa Chicago i år men missade aanmälan :-( så visst vore Chicago 2012 intressant :-).

Magnus - Ja, snömilen är som sagt ett förslag. Vi kanske också kan gå ner till IP en dag och persa på 5000 meter. Det vore kul att få en rättvisande tid på 5000 meter bana.

Sofia och Mikaela sa...

Vintermarathon. Är visserligen inte 5 eller 10 km utan ett Marathon :) Men man kan välja att springa 8 km också.

Lennart sa...

Hej Sofia och Mikaela!
Välkommna hit! Tack för uupslaget, men en mara är lite för långt just nu, och 8 kilometer är en lite udda distans.

MVH