lördag 15 oktober 2011

Tankar inför morgondagen

Ja, ha. Då var vi här igen. Dagen innan ett lopp. Det är som vanligt fokuserat, nervöst och förväntansfullt. Allt är egentligen som vanligt förutom att jag upplever en större press än vad jag brukar. Den pressen är så klart helt inbillad, men det verkar som att det är många som följer mig inför Hässelbyloppet, och det är jag inte riktigt van vid. Dock är det väldigt roligt och om ni ser mig imorgon så får ni gärna komma fram och hälsa. Jag vill också säga att jag verkligen uppskattar alla kommentarer och uppmuntrande ord ni på olika sätt har framfört. Tack ska ni ha!

Att det blir full fart imorgon hoppas jag ingen tvivlar på. Det enda jag är lite orolig för är att jag öppnar för hårt. 3:50-fart är för fort och en jämn 3:58-fart ska det bli imorgon!

Skavanker då? Gör det inte lite ont i vaden efter tisdagens pass? Jo, det gör det faktiskt, men det är nog bara träningsvärk eller sånt där "ont" som går bort när jag värmer upp. Det påverkade mig inte under gårdagens pass (5 km i 4:40-fart och en sista km på 3:50) så det är nog ingen fara.

Jag ser verkligen fram mot morgondagen och jag hoppas att ni andra gör kanontider. Det ska bli riktigt kul att följa er med!

14 kommentarer:

Staffan sa...

Idag gör jag en massa annat och försöker koppla av men visst ligger morgondagen där och lurar och förväntansfull är jag. Det är lätt att känna efter för mycket så här dagen före.

Jag har också många som följer mig och känner faktiskt ingen press för det utan ser det som en hjälp att prestera och sedan skriva en inspirerande race-rapport :-)

Slappna av så ses vi imorgon och presterar på topp Lennart!

Linus N sa...

Du är väl förberedd för detta, det kommer gå bra.
Jag kommer absolut hojta till om jag ser dig. Lycka till imorrn!!!

Maratonaren/Peter sa...

Lycka till i morgon! Is i hatten första kilometern för att sedan köra på så det ryker.

Erik sa...

Du knäcker 40 imorrn, Lennart. I just feel it :)

Mathias sa...

Du såg cool ut idag, Lenart. Din dotter stod för spring i benen istället. Ja, jämn fart, lagomt mycket på rätt sida om 4:a strecket är det som gäller i morgon. Som jag sa så är det 4:17 som gäller för mig. Vi ses!

Olov sa...

Kör på nu i morgon. Slänger i väg en "lyckatillspark" genom internet.

hokke sa...

Ingen press, bara Snabb-Stark-Lätt!

Morgan sa...

Det känns nästan lite vemodigt att inte vara där. Mest för att jag så gärna vill se din målgång! Spring snabbt, Lennart! Jag tror på dig!

Olov sa...

Kanonbra jobbat Lennart. Kikade på resultatlistan. Nu snackar vi jämna siffror =)

Lars sa...

Jösses! Milen-prick-40! Starkt jobbat.

Erik sa...

Oooooh. Mixed emotions? Jag är så imponerad av dig, Lennart! Hoppas du njuter av detta kanonresultat!!!

Anonym sa...

GRATTIS!!!! 40:00 är ett fantastiskt resultat!

Lennart sa...

Tack allihopa!
Ni är snälla som försöker, men som Erik påpekar, "blandade känslor" :-).

Morgan sa...

Första gången jag var under 40 så var det med bara en sekunds marginal, så man kan ju tänka att det handlar lite om tur och otur också. Håll med om att det hade varit värre om det hade blivit 40:01!

Nu inser jag att du förbättrade dig med 61 sekunder — precis som jag mellan Kistaloppet och Hässelbyloppet förra hösten!