onsdag 5 oktober 2011

3*3200 m intervaller

Det är mycket att göra nu. Det är alla möjliga aktiviteter i mitt liv för tillfället och därav har jag inte hunnit skriva så mycket de senaste dagarna, men nu är det dags för en liten uppdatering.

Idag har jag återigen varit nere på Vallentuna IP för ett intervallpass. Det blev McMillan´s intervallpass på 3*3200 meter i tänkt tävlingsfart på milen. Det hela gick bra och tempot på dagens intervaller blev 3.59 - 3.58 - 3.58.

Tempot på dagens pass kan jämföras med tempot jag hade senast jag sprang det här passet (den 3:e september). Då  blev tempot 3.58 - 3.59 - 3.59. Det kanske inte ser ut som att skillnaden är stor mellan passen, men eftersom vilan idag endast var 1.34 resp 1.45 så är jag bra mycket nöjdare med dagens pass än med det senaste passet då vilan var 3.12 resp 3.06. Dagens pass gick alltså någon sekund fortare, trots att vilan var lite drygt hälften än senast, och det tycker jag inte är så illa.

Igår sprang jag också ett distanspass över 11.6 kilometer i 4:45-fart. Det var ett helt vanligt pass som det inte finns så mycket att säga om. Det hela känns dock ganska bra för tillfället, och motivationen är på topp.

7 kommentarer:

mikael sa...

3 x 3200 meter låter jobbigt mentalt. Hur förbereder man sig inför ett sånt pass?

Alltid intressant att läsa träningsbloggar som är skrivna av föräldrar.
Det funkar alldeles utmärkt för er.
Inspirerande eftersom jag själv snart kommer bli pappa

Staffan sa...

Det ser riktigt riktigt bra ut nu Lennart, Åh, vad jag hoppas att du får till ett bra race nu på Hässelby!!

Själv är jag lite småförkyld och borde väl vila ett par dagar men det är svårt att låta bli, jag kommer nog i alla fall ersätta snabbdistansen i vårt kuperade motionsspår ikväll med ett vanligt kortare distanspass i samma spår!

Linus N sa...

Härligt Lennart! Ser väldigt lovande ut!

Lennart sa...

Mikael - Kul att du ska bli pappa! Grattis!

Inför ett 3*3200 m intervallpass ska du vara utvilad och mentalt inställd på att ta ut dig. McMillan liknar förberedelsen med "en tävlingsförberedelse".

Staffan - Tack! Hoppas att det går vägen den här gången :-).

Att du är förkyld nu tror jag inte påverkar Hässelbyloppet, bara förkylningen inte blir värre.

Linus - Tack! Kommer du ner till Hässelbyloppet?

Mathias sa...

Roligt Lennart! Det ser riktigt bra ut på tiderna och du verkar vara på gång mentalt. Var ska detta sluta:)

Linus N sa...

Japp, kommer till Hässelby. Fast jag är i motion 1 så vi ses inte i startfållan denna gång. :)

Lennart sa...

Linus - Vi får se till att ses. Det verkar som att det är många som ska dit. Det kan bli kul på Hässelbyloppet.

Jag lade till dig som "joggkompis" på jogg också.