lördag 29 oktober 2011

Borde vara min 20 min....

Hittade nedanstående skylt framför ett löpband. Vad hinner man göra på 20 min?

Borde vara "Löptid på löpbandet, minst 20 min".
Kan eventuellt tänka mig en stege enligt 5 min i 4:45-fart, 5 min i 4:30-fart, 5 min i 4:15-fart och 5 min i 4:00-fart, men det känns ändå lite stressigt och kort.

Dom som vill springa inomhus på löpband (max 20 min) kan göra det. Själv var jag ute och sprang i 1 timme och 29 minuter igår.

På 1 timme och 29 minuter hann jag springa 19.5 kilometer vilket ger en snittfart på 4:34 min/km. Av dessa 19.5 kilometer sprang jag 10 kilometer i ett kuperat terrängspår (10 km i Täby IP), vilket betyder att belastningen var lite högre än vad tempot visar. Jag känner mig riktigt nöjd med passet.

5 kommentarer:

Thomas sa...

Borde stå "Minimum 20 minuter max" istället :-)

Lennart sa...

Thomas - Det låter bättre :-). Fort måste man dock springa.... :-).

RosaMilton sa...

Skogen är att föredra alla dagar utom möjligtvis svinkalla isiga vinterdagar när man ville försöka få lite fart under fötterna!

Lennart sa...

RosaMilton - Jag håller med dig!

OK, intervaller på bana får ske på bana :-) men, annars håller jag med till 100% :-)

Sofia sa...

På friskis är det max 10 min :o Men vem vill springa på det där hamsterbandet ändå..:P