onsdag 1 augusti 2012

Enhörna Challenge, 5000 meter på bana

Jag är less på alla långlopp och sega långpass. Jag har tröttnat på det. Nu tänker jag fokusera på fart. Nu blir det intervaller och andra snabba träningspass. Nu blir det fokus på 5 och 10 kilometer.

Målsättningen är att springa 5 km på 18 minuter, och 10 km på 38 minuter.

Bild från Arenamilen 2012.
Fotograf: Jonas Stenmark
Det var länge sen jag sprang fort, det var på Itrimloppet i början av juni, och det betyder att jag är i behov att att springa ett testpass. Testpasset kommer jag att springa senare idag på Södertälje IP där Enhörna Challenge avgörs. Enhörna Challenge är ett banlopp över 5000 meter.

Några 18 minuter blir det nog inte idag. Jag känner mig inte i form för det, men dagens resultat ska jag använda för att lägga upp kommande träning.

3 kommentarer:

Peter sa...

Jag antar att det innebär att det inte blir någon mara i höst då?
Lycka till med farten och kör hårt!

Johnny sa...

Du borde komma ut till mina hemtrakter i Huddinge och köra Hälsoloppet, kan välja mellan 5 och 10km på en snabbsprungen bana.

Jag tänkte iaf köra där, 29 augusti smäller det. Ses vi där? :-)

Lennart sa...

Peter - Jag tror att jag ställer in det. Jag mäktar inte med en till mara i år. Två stycken räcker... :-). jag har ingen motivation.

Johnny - Det var bra att du nämnde det. Jag ska verligen se över möjligheterna. Vet inte riktigt hur det passar med Bellamanstafetten som jag hoppas på att springa, men jag tror att det fungerar. Jättebra tips!!

10 km låter väldigt intressant :-). Jag återkommer om mitt deltagande.