fredag 3 augusti 2012

Saker jag inte gillar

När jag skulle åka till Södertälje och springa Enhörna Challenge var jag tvungen att tanka bilen. Jag gillar inte att tanka bilen. Det är dyrt, det luktar illa, och det tar tid. Det är bara väldigt tråkigt.

Igår när jag skulle cykla ett återhämtningspass var jag tvungen att byta slang på bakhjulet. Jag gillar inte att byta slang, däck eller laga punkteringar på cyklar. Det är bara väldigt tråkigt.

Idag när jag sprang ett distanspass över 12 km i 4:45-fart var det väldigt varmt och kvavt. 4:45-fart kändes väldigt tungt. Jag gillar inte när det är varmt och kvavt när jag tränar. Allting blir så mycket tyngre då. Det är bara väldigt tråkigt.

Som tur är ger löpningen så mycket tillbaka, och allt det tråkiga vägs upp av allt det roliga. Jag tankar gärna bilen för att kunna åka till Södertälje och springa Enhörna Challenge. Jag byter gärna däck på min cykel för att kunna cykla ett återhämtningspass. Jag tränar gärna när det är varmt och kvavt bara för att bli en bättre löpare.

På söndag ska jag springa ett intervallpass. Det spelar ingen roll om det är sol, regn, varmt, kallt, kvavt, om jag måste laga en punktering, eller om jag måste tanka bilen innan passet. Jag kommer att springa intervallpasset i alla fall. Det bara är så.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Kör hårt på intervallerna idag!

Lennart sa...

Mathias - Mm, det blev lite ansträngt....