lördag 11 augusti 2012

Mot Telge Stadslopp

Det fixade sig. Nu åker jag till Södertälje och springer Telge Stadslopp. Det här ska bli kul. Det här blir ytterligare ett testlopp. Det här blir ett roligt träningspass.

Min start var lite osäker eftersom området har kräftskiva i kväll. Jag kommer att komma lite sent till käftskivan, men jag har lovat att komma hem så fort jag kan, och då säger den enkla logiken att jag också måste springa så fort jag kan. Enkelt.

Jag tycker att 19:44 på Enhörna Challenge, för en och en halv vecka sedan, var lite av en besvikelse, och idag hoppas jag på att springa lite fortare. Planen är att inte öppna för hårt utan att springa i en jämn 3:50-3:55 fart genom hela loppet, och avsluta med en stark slutspurt.

Det betyder att jag hoppas på att springa under 19:30.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Hoppas vi ses där, jag är nog på plats kring kl. 17 för uppvärmning m m.

Lennart sa...

Staffan - Det var kul att prata så mycket om vi gjorde idag. Lycka till!