tisdag 28 augusti 2012

Förberedd inför Hälsoloppet

Nu tror jag alla förberedelser är klara inför morgondagens Hälsolopp.

Idag sprang jag ett tävlingsförberedande pass som bestod av en lättare distanslöpning över 4 km i 4:58-fart. Jag sprang också några stegringslopp med syfte att behålla fartkänslan. Kroppen svarade bra, och det känns som att kroppen är förberedd inför Hälsoloppet.

Min familj är också förberedd inför Hälsoloppet. Min fru hämtar på skolan. Farmor hjälper till med barnpassning när min fru är på föräldrarmöte. Gymnastikpåsarna för onsdag och torsdag är packade.

Min ryggsäck är packad med tävlingslinne, skor, strumpor, tights, ombyte, handduk, pengar, tejp, gel, sportdryck, klocka, etc, etc. Jag har också lagt fram jobbdatorn, busskort och passerkort så att jag inte glömmer det i morgon.

Ja, nu är allt förberett inför Hälsoloppet.

12 kommentarer:

Magnus sa...

Lycka till i morgon, Lennart! :-)

Själv är jag lite tveksam just nu eftersom det är något som inte stämmer riktigt. Jag är inte förkyld ännu, men det känns som om något är på gång.

Ingmarie sa...

kan ju inte annat än gå strålande bra nu! :-)

plantin sa...

Förberedelser är A och O!!! Lycka till.

Olov sa...

Lycka till!!

Lennart sa...

Magnus - Tack! Jag tycker att ditt pass på 6*1000 m idag var riktigt starkt och om "det är något som inte riktigt stämmer" är det ännu starkare :-).

Ingmarie - Jag hoppas att du har rätt. Kommer du i morgon? Om du inte vill tävla kan du kanske springa dit och heja på oss :-).

Plantin - Tack! Ja, visst är det. Kul att du hörde av dig.

Olov - Tack!

Staffan sa...

Läste ditt inlägg med ett leende igårkväll eftersmo det var så likt mitt. Ja, det är oftast mormor som rycker in och hämtar hos oss eftersom mina föräldrar bor mycket längre bort.

Anonym sa...

Lycka till! Du verkar ju ha ett "pannben" utöver det vanliga så det skall nog gå vägen.



Mvh

Andreas Nilsson

Daniel sa...

Du gör som Staffan! ;) Det kommer bli bra detta. Stort lycka till!!!

Peter sa...

Kör hårt mot nya PBn! Jag håller tummarna.

Unknown sa...

Lycka till!

Jenny Bolander sa...

Skönt att vara väl förberedd - lycka till!

Lennart sa...

Staffan - Ja, vår livssituation är nog ganska lika också :-).

Andreas - Tack, det gick ganska bra idag, inte hela vägen fram, men ändå :-).

Daniel - Bra, känns tryggt. Om jag vill göra som du, hur gör jag då :-)?

Peter - Tack!

Henrik - Tack!

Jenny - ja, jag hoppas att du också är det inför maran :-). Lycka till själv!