onsdag 29 augusti 2012

Hälsoloppet, tid 40:16

Det höll inte riktigt ända fram idag. Det höll i 9 kilometer, och sen orkade jag inte riktigt hålla farten i den sista backen och in i mål. Jag insåg redan efter 7-8 kilometer att det skulle bli svårt att springa sub40, men jag fortsatte att kriga, jag försökte verkligen, och det känner jag mig nöjd med.

Jag känner mig nöjd med att jag sprang ett väldigt jämnt och fin lopp. Jag känner mig nöjd med att jag disponerade krafterna bra genom hela loppet. Jag vet inte riktig om jag kunde ha gjort något annorlunda. Möjligtvis sprang jag lite för hårt i backarna på den 8:e och 9:e kilometern.

Jag känner mig nöjd med tiden 40:16. Tiden känns som ett fall framåt jämfört med tidigare tävlingar i augusti. Tiden visar att jag är väldigt nära sub40, och jag känner att jag har goda chanser att klara sub39 senare i höst.

Jag känner mig nöjd med att jag hade väldigt trevligt idag. Det var länge sen jag hade så trevligt innan och efter ett lopp. Jag träffade väldigt många som jag kände sen tidigare, eller som jag på ett eller annat sätt har haft kontakt med tidigare. Jag hade jättetrevligt.

Jag återkommer med mer från Hälsoloppet i senare inlägg när det finns tider och resultatlista publicerad.

12 kommentarer:

Staffan sa...

Trevligt att ses idag igen Lennart. Själv är jag så otroligt besviken på min insats idag så jag kommer att inträda i "radiotystnad" några dagar för att smälta det lite. Gör jag 18:06 på 5km måste jag ju ganska enkelt klara 37:30 på milen men det fattas något, inte minst pannben och lite jävlaranamma.

Lennart sa...

Du är nog den som är mest kritiskt mot din egen insats. Nu vill inte jag avslöja din tid här, men så långt ifrån 37:30 var du väl inte.

Det skulle vara väligt intressant att ta del av din berättelse och analys av loppet.

Ingmarie sa...

Den kanske var för lång? Banan alltså. GRATTIS hur som helst! JAG tycker det var bra. :-)
Och det viktigaste var ju trots allt att du hade kul. :-)

Ousa sa...

Bra kämpat! Du tar ditt sub inom kort, helt klart.
När är nästa tävling?

Unknown sa...

Det låter som en fantastiskt bra tid en vardagskväll efter jobbet!

Jag tror också att du persar i höst!

Magnus sa...

Bra kämpat Lennart! Med tanke på din sommar avseende mängd, form och övriga resultat kanske det här var din bästa mil nånsin?

Jag menar att även om det inte var pers så är det väldigt starkt att vara så nära pb när du gjort runt 20 på halva sträckan tidigare i augusti. Hur som helst är jag både imponerad och överraskade. Det kan bli en kul höst!

Magnus sa...

Jag håller med Ingmarie, banorna är alltid för långa. I synnerhet på slutet... :-)

Och 40:16 är i min lilla värld en alldeles utmärkt tid!

Det var kul att träffas!

Mattias sa...

Nästa gång tar du sub40, helt säkert. Det är bara att gneta på så kommer det. Det sitter ju till stor del i huvudet, det är bara att intala sig att det ska gå och sedan våga köra enligt planen när det börjar ta emot vid 6-7 km.

Daniel sa...

Bra krigat Lennart! Sub 39 kommer förr eller senare!

anneliten sa...

Nämen! Jag skulle egentligen varit där och hejat, men valde att gå ut och äta med ett par vänner istället. Konstig prioriterat, eller hur! Mina skrik hade nog gjort hela skillnaden ;-) Eller kanske inte. Kul att du skriver om "backarna" när arrangörerna kämpat rejält för att hitta den plattaste delen av Huddinge :-) Nästa år - då ska jag springa!

Lennart sa...

Ingmarie - Tack, visst är det så, men banan var nog korrekt.. :-).

Ousa - Tack, det blir Brottbyrundan som är en kuperad terrängbana där man kan välja mellan 10 och 20 kilometer.

Henrik - Tack, det var jättefint.

Magnus - Tack! Ja, med tanke på mina resultat på 5 km så var det här bra. Det var bara 26 sekunder från pers :-).

Magnus - Tack! Visst var det kul att ses. Bra att du ropade!

Mattias - Hoppas du har rätt. Nästa gång jag springer millopp kommer jag inte vara nöjd omed en tid över 40 minuter. Brottbyrundan är dock lite speciell.. :-).

Daniel - Tack. Jag hoppas att det blir sub 39 senare i höst.

Annelie - Jag såg faktiskt en tjej som jag först trodde var du, men det var inte så... Hoppas att du kommer till start nästa år!

Staffan sa...

Hittade en bild på dig:

https://picasaweb.google.com/slifwebbfoto/Halsoloppet2012?authuser=0&feat=directlink#5782375621337196130