lördag 1 september 2012

Regnpass

Det regnar. Det har regnat hela dagen. Ett sånt där strilande regn. Jag tycker inte att det gör så mycket att det regnar. Om det inte var vilodag idag hade jag tränat i regnet.

Med rätt kläder och rätt ansträngning brukar regnpass bli ganska bra. Som igår. Då regnade det hela dagen, och då sprang jag ett distanspass i regnet. Efter ett regnpass känner jag mig alltid extra nöjd. Det känns alltid extra skönt att vara klar med ett regnpass.

Den där extra nöjda och sköna känslan efter ett regnpass fick mig nästan att springa ett lättare pass idag, men jag avvaktar till imorgon. Imorgon ska jag springa, och det spelar ingen roll om det regnar. Regnar det kommer bara efter-passet-känslan att bli ännu bättre.

4 kommentarer:

Mattias sa...

Jag gillar också att springa i regn, men jag undrar om jag inte fick lite för mycket av det goda idag när jag sprang 20 km på Össeby IP, två varv på milen, som en förberedelse inför nästa helg. Att säga att det var blött vore ett understatement. Det var sjöblött, lerigt och vattnet forsade nerför all branta backar. Jag la en rejäl vurpa i leran när jag skulle forcera en kurva efter cirka 3 km. Hoppas att det hinner torka upp innan lördag annars kan det bli en ganska tung Brottbyrunda...

RosaMilton sa...

Och jag nästan badade ofrivilligt när jag var ute och sprang idag! Hamnade till höfterna i vatten när jag trodde skulle det skulle nå halvvägs till knäna ungefär! Men jag gillar att springa i regn!

Lennart sa...

Oj, oj, oj. När ni berättar om era träningspass idag så känner jag mig nästan lite fånig när jag, på min vilodag, skrev som jag gjorde :-).

Jag hade ingen aning om att det var så blött i spåren eller i skogen.... :-)

Mattias - Jag hoppas att du inte skadade dig när du vurpade. Blir det Brottbyrundan ändå?

RosaMilton - Jag har faktiskt också råkat ut för vatten upp till midjan när jag trodde att det skulle vara grunt, men det var ett par år sen nu.... Hoppas att du inte drar på dig en förkylning nu!

Ja just det... Jag tror ni vet vad jag menade med att springa i regn... :-).

Mattias sa...


Jag mjuklandade i leran så det är ingen fara på taket. Jag siktar på att köra 20 km på Brottbyrundan. Ska bli kul att se vad man göra på ett av de kanske tuffare terrängloppen som finns att tillgå i Stockholmsområdet. Det verkar som att många VFK:are ska köra 10 eller 20 km så det blir skoj.