onsdag 12 september 2012

Fånga livet

Jag springer lopp. Jag tränar. Jag gillar att segla, åka skidor, fjällvandra och vara ute i naturen. Jag gillar att resa och uppleva nya saker. Jag har en positiv syn på tillvaron, och jag är nyfiken på livet. Jag gillar att leva. Jag vill inte bara "fånga dagen" utan jag vill också "fånga livet".

Idag har jag "fångat dagen". Jag har bland annat sprungit fyrahundringar i 3:45-fart på Vallentuna IP. Fyrahundringarna kändes bra, och på lördag är det dags för Stockholm Halvmarathon.

På Stockholm Halvmarathon ska jag göra det jag gillar att göra. Då ska jag "fånga dagen". Då ska jag springa fort. Då ska jag kämpa, och då kommer jag känna att jag lever, och då har jag inte bara "fångat dagen", utan då har jag också "fångat livet".

2 kommentarer:

Mathias sa...

Ett av dina bästa inlägg tycker jag Lennart! Tänkvärt! Lycka till på lördag.

Lennart sa...

Tack Mathias! Kul att du tyckte det vara bra :-).

Jag är lite osäker på hur jag står på halvmaradistansen. Hur som helst ska det bli kul.