måndag 10 september 2012

Jag är inte mätt på löpning

Jag känner mig sliten. Jag känner mig sliten efter en period av hårdträning. På fem veckor har jag sprungit fem tävlingar, samt en hel del med kvalitetspass där emellan. Det har varit en väldigt hård träningsperiod, men samtidigt väldigt rolig, och nu är jag sliten, men inte mätt på löpning.

Jag ser fram mot lördag. Då är det dags för tävling igen. Då är det dags för Stockholm Halvmarathon. Idag vet jag inte riktigt hur jag ska mäkta med det, men som tur är tycker jag att det är väldigt roligt med löpning. Jag tycker det ska bli kul på lördag. Jag är bara lite sliten, men jag är inte mätt på löpning.

Att göra någonting annat än att träna lugnt fram till lördag känns bara dumt. Med lite lugn träning blir nog allt bra. Då kommer jag inte att vara sliten, och då kan jag återigen ge precis allt jag har, för jag är inte mätt på löpning.

3 kommentarer:

Mathias sa...

Låter som du har rätt inställning och känsla. Kör på! men som du skriver, lägg en lugn vecka fram till halvmaran. För det är ändå en sträcka som suger mer än 10km.

Staffan sa...

Visst inte att du skulle springa halvmaran, vad roligt då kanske vi ses igen på lördag!! Just nu är jag ganska opeppad då jag är småförkyld och känt efter Hälsoloppet att formen inte riktigt finns där och att jag får slite lite för mycket för att hålla tänkt halvmarafart strax under 4 min/km. Det gör dock inte så mycket för jag har inte formulerat någon knivskarp tidsmålsättning den här gången även om jag naturligtvis vill göra mitt bästa.

Om jag nu inte springer Hässelby blir halvmaran min sista tävling i år och därför vill jag inte igen åka hem besviken över en missad målsättning utan jag ser mest fram emot ett roligt lopp den här gången!

Lennart sa...

Mathias - Halvmaran är den sträcka som jag nästan tror sliter mest på kroppen. Det är långt, men inte så långt att man måste dra av så mycket på farten i förhållande till ett millopp. Drygt två mil 10-15 sek långsammare än milfart sliter bra.

Staffan - Jag hoppas också att vi ses. Jag startar i första startgrupp klockan 16.00 så vi ses säkert i startfållan :-).

Själv vill jag under 1:30 i första hand, men jag hoppas att klara det med någon minut.

Jag anmälde mig till Hässelbyloppet igår.