fredag 14 september 2012

Mitt liv har krympt

Då var det fredag igen. Veckorna går fort. Det känns som att det är fredag varje dag. Det kanske inte var helt sant. Ofta känns det som måndag också. Det känns som att veckorna bara består av måndagar och fredagar. Alla andra dagar bara försvinner.

Det är dagen innan tävling. Det är 6:e gången på lika många veckor det är dagen innan tävling. Det känns som att jag laddar upp inför en tävling varje dag. Det kanske inte var helt sant. Ofta upplever jag att jag återhämtar mig från en tävling. Hela tiden laddar jag upp inför en tävling eller återhämtar från en annan tävling.

Mitt liv har krympt. Mitt liv består bara av måndagar och fredagar, och att återhämta mig från en tävling eller att ladda upp inför en annan tävling. Nä, jag skojar, så farligt är det inte, men det känns som att tiden går fort.

Idag genomförde jag det vanliga tävlingsförberedande passet som bestod av 4 km lätt jogg i 4:50-fart följt av några stegringslopp.

12 kommentarer:

Olov sa...

Värst vad du har tävlat det senaste. Lycka till imorgon. Ska bli roligt i morgon o se hur det går för alla.

Håkan sa...

Ser ju ut att bli lovande väder imorgon! Hämtade ut nummerlappen idag. Vi kanske ses på tåget in/ vid starten

Ousa sa...

Om jag inte hinner se dig i morgon. Lycka till och kör järnet!

Magnus sa...

Du är flitig Lennart. Jag har hunnit fyra tävlingar på hela året...

Ingmarie sa...

Fånga stunden! Du kommer flyga fram!

Lennart sa...

Olov - Tack! Lycka til själv.

Håkan - Ja, vädret blir nog perfekt och hoppas att vi ses! Lycka till!

Åsa - Tack! Det ska jag göra och lycka till själv som farthållare :-)!

Magnus - Ha, ha. ja, men många av de senaste tävlingarna har varit en del av träningen och som jag därav inte har satsat 100% på i den meningen att jag kanske inte har kommit helt utvilad till start :-) (det var en lång mening...). Ibland har det varit två dagar efter ett intervallpass...

Ingmarie - Den var bra. Man får inte glömma att fånga stunden och njuta av den :-).

Håkan sa...

Lycka till idag!

Johnny sa...

Jag älskar tävlingar, men just när de avlöser varandra blir det lite "tjatigt". Ibland är det skönt med en lugn helg också :-)

Med det sagt så vill jag säga åt dig att gå ut och slakta ditt PB idag!

Jenny B sa...

Blir inspirerad. Man kanske skulle sikta på att tävla lite oftare nästa säsong, på så sätt blir ju besvikelsen mindre om man missar någon tävling pga förkylning eller liknande...

Lycka Till!

Lennart sa...

Håkan - Tack! Vi ses säkert :-).

Johnny - Ja, jag har hållt lite låg profil angående det där med att slakta pers, men det är vad jag avser att göra :-).

Jenny - Ja, det blir faktiskt så. Det hela behöver inte vara så dramatiskt utan man kan ta det som det kommer.

Jag har sprungit lopp för att det är kul och som ett led i kvalitetsträningen och det har gått ganska bra. Jag kanske har sprungit ett eller ett par lopp för mycket sista tiden, men det är helt OK!

Det lopp jag satsar på är Hässelbyloppet och då kommer nog den vanliga stressen och tävlingsnerverna in :-).

Ingmarie sa...

Snyggt jobbat i dag!!!!!!

Lennart sa...

Ingmarie - Tack! Var du där? Jag missade dig.... :-(.