tisdag 11 september 2012

Djurgårdskanalen

Jag sprang ett varv runt Djurgårdskanalen idag. Det är en populär sträcka att springa, och jag förstår det. Det är ganska flackt, det är lagom långt, och all den grönskande växtligheten tillsammans med vattnet gör det hela ganska rogivande.

Jag tycker det är fint att springa där. Lite spännigt kanske, lite som Ribbersborgsstranden i Malmö. Det är mycket stil, och snygga kläder. Troligtvis ganska lite hårdträning, men lite fler kändisar. Fast jag såg inga idag.

Jag såg inga kändisar, men jag såg många löpare med flashiga tröjor. Många sprang med finishertröjor. Det verkade som att man ville visa upp sina finishertröjor.

Själv hade jag ingen finishertröja. Min tröja var helt vit. Det var ingen text alls på den. Tänkte att det var synd att jag missade sub40 på Kistaloppet. Tänkte att det hade varit roligt att springa med den där sub40 jackan idag.

Dagens pass blev 11 kilometer i 4:44-fart.

6 kommentarer:

Pär sa...

Det här var ett roligt inlägg, eftersom jag känner igen mina egna intryck. Jag springer ofta på Djurgården. Men det finns en och annan som anser smärta vara en högre form av njutning, även här ;)

mikael sa...

Blir kanske pannkaka av allt. Idag har en förkylning kommit. Var nog bara en tidsfråga med fru och son som sjuka.
Typiskt men finns inte så mycket att göra. Är bra form och drt hade varit gott att se resultatet av det

Ingmarie sa...

Visst är det fint där men jag är både glad och tacksam över att jag inte behöver springa där var och varannan dag. ;-)

Lennart sa...

Pär - Tack! Jag mötte faktiskt en kille som sug ut att hålla bra tempo så visst finns dom :-).

Kul att du kommenterade!

Mikael - Ja, det är ju typiskt. Du som verkar vara i en sån kanonform. Finns det något annat du kan springa?

Ingmarie - Nä, det kanske är lite enformigt, men som lunchpass är det bra :-).

mikael sa...

Känns hyfsat idag. Inte ont i halsen och bara lite snuvig. Tar helvila resten av veckan. Hade det varit tävling imorgon hade jag nog sprungit

Sävedalsloppet 20 oktober i såfall.

Tack! Har faktiskt aldrig varit bättre. Det känns väldigt bra. Kanske inte ska säga för mycket men låga 36 min på 10 km, 1.20-1.21 på halvmaran

Ska läsa ikapp mig lite på din blogg också :) Har varit frånvarande en tid

Lennart sa...

Mikael - Ja, det verkar hända en hel del i ditt liv. Kul!

Kör Sävedalsloppet. Du kanske ska springa så mycket du kan nu när du är i form :-).