söndag 16 september 2012

Dagen-efter-känslan

Det var länge sen jag hade den där sköna dagen-efter-känslan man kan få efter ett lopp. De lopp jag har sprungit den senaste tiden har bara varit "träningslopp". De loppen har med andra ord inte betytt så mycket. Därför har jag mest sprungit loppen, och sen mer eller mindre gått vidare och glömt dem. Någon skön dagen-efter-känsla har jag inte fått.

Idag därmot, idag har jag den där sköna dagen-efter-känslan. Jag känner mig nöjd med gårdagens lopp, jag nådde min målsättning, jag har sovit gott, vädret är fint, och kroppen är full med endorfiner. Jag känner mig bra, och jag går omkring här hemma med ett leende på läpparna. Härlig känsla.

Jag tänker nu ge kroppen några dagars återhämtning och lugn träning, men kommande helg tänker jag springa intervaller igen. Då blir det full fokus på Hässelbyloppet den 14 oktober där jag ska försöka springa sub 39.

Den här dagen-efter-känslan innebär också att mitt självförtroende är på topp. Sub 39 på Hässelbyloppet kan väl inte vara så svårt......

7 kommentarer:

Peter sa...

Härligt att höra. Jag älskar också den känslan och hoppas få uppleva den snart igen.

Håkan sa...

Du är väl värd den känslan efter loppet igår. Hoppas själv få uppleva den så småningom, får se vid vilket tillfälle bara.
Men passa på och njut så länge du kan på det loppet!

Ingmarie sa...

Härligt! Och än en gång, GRATTIS!

Lennart sa...

Peter - Det tror jag att du får också, efter Lidingö :-).

Håkan - Tack! Det ska jag passa på att göra. Hör av dig sen när du vet vilket nästa lopp/mål blir.

Ingmarie - Tackar, tackar! Jag hoppas att jag får se dig på startlinjen snart :-).

Staffan sa...

Härligt Lennart! Jag har samma positiva känsla efter helgen och en positiv-efter-loppskänsla har jag inte haft sedan Stockholm marathon så det är välkommet!!!

Mattias sa...

Grattis till ett bra lopp! Imponerande!

Lennart sa...

Staffan - Bra! Jag tycker din tid var bra med tanke på att du släppte allt vad tider hette efter 10 km. Under 1:25 utan att presera på max är bra!

Mattias - Tack Mattias, fast jag är väöldigt nyfiken på vilken tid du skulle kunna få på en halvmara :-).