tisdag 25 september 2012

Lätta prioriteringar

För att få en regelbundenhet i träningen måste man ofta prioritera träningen framför någonting annat. Ibland kan det vara svårt att prioritera träningen, ibland kan det vara lätt.

Idag var det lätt att prioritera träningen. Valet stod mellan att klippa håret, eller att träna. Jag prioriterade att träna. Klippa håret kan jag göra någon annan dag.

Det blev ett riktigt skönt pass. Det blev 4 km @ 4:42-fart som uppjogg, och sedan en fartökning på 5 km @ 4:08-fart, för att sist avsluta med 2 km @ 5:04-fart som nerjogg. Ett riktigt fint pass.

9 kommentarer:

RosaMilton sa...

Så har jag resonerat i två veckor! Nu går det snart inte längre... :-)

Henrik Wittberg sa...

Hej igen, det gjorde ganska ont idag när jag gick så jag hoppade över den planerade intervallträningen.. ska undersöka mig och ta en paus från löpning och cykla istället. Det måste ju vara minst likabra.

Lennart sa...

RosaMilton - Ha, ha, nä, inom två veckor måste jag klippa mig, jag börjar bli långhårig :-).

Henrik - Bra, det kommer nog bara värre annars. Får du det behandlat går det förhoppningsvis över ganska fort.

Henrik Wittberg sa...

Yep, men cykling kan väl vara en bra variation också medans jag vilar benet tänker jag. Då kommer jag tillbaka med ännu mer energi antar jag. Känt mig väldigt nere p.g.a. detta problem nu men all kondition måste ju faktiskt inte gå till spillo.

Lennart sa...

Henrik - Absolut cykling är väldigt bra. Jag cyklar ofta som alternativ träning. Cykling är jättebra och jag tror du kommer att bli förvånad över hur lite du har tappat när du börjar springa igen!

Henrik Wittberg sa...

Hehe, får hoppas på det. Frågan är dock hur mycket cykel som är lika med löpningen jag kör. Dvs kan man jämföra 30 minuter på cykel med 30 minuter i skogen? Vilket tempo ska man ha etc? Hur ska man lägga upp det? All hjälp är välkommen.

Lennart sa...

Jag är ingen expert på det men de brukar säga att man ska cykla med lätta växlar och jag tror att man kan hålla på lite längre när det gäller cykling.

Henrik Wittberg sa...

Alright, får läsa på lite helt enkelt.

trollet sa...

Ha ha, jag är varken förälder eller tar mej imål, men jag har precis börjat jogga lite och tror att jag kan sno lite inspo av dej;)