tisdag 1 maj 2012

För långt? För fort?

Igår sprang jag 9 kilometer i 4:39-fart. Om det var för långt, eller om det var för fort, eller om det både var för långt och för fort vet jag inte, men jag vet att det bara var nio dagar sen jag sprang en mara, och det betyder att träningen för tillfälle borde vara lugn och/eller alternativ.

Även fast kroppen känns bra så kan jag så här nära inpå en mara lätt råka ut för någon tråkig skada som till exempel hälsporre, besvär med behinnorna eller en stressfraktur, och det vill jag inte. Därför blev det alternativ träning idag. Det blev 2.4 mil cykling i ca 27 km/tim.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Var du svartklädd med vita kompressionsstrumpor och gröna skor när du sprang igår?
I så fall tror jag att jag såg dig vid Gamla Stan igår :)

Lennart sa...

Hej Daniel!
Var han snabb och hade ett schysst löpsteg..... :-)?

Nä, det kan inte ha varit jag. Jag var ute i Vallentuna igår..... :-). Vi får se till att ta ett träningspass när du kommer upp nästa gång :-).