onsdag 2 maj 2012

Att söka svar

Jag har mer och mer börjat fundera på Arenamilen. Vilken målsättning har jag? Hur ska jag lägga upp loppet? Kan jag fortfarande springa milen sub40? Det är många frågor, och jag har inga svar.

Det var flera månader sedan jag tränade fart, och jag vet inte om kroppen minns hur det känns att springa fort.

Minns kroppen hur det känns att ligga och pressa i sub 4-fart i nästan 40 minuter? Ytterligare en fråga jag inte kan besvara.

I ett försök att söka svar på alla frågor skulle jag vilja genomföra ett pass tvåtusingar med kort vila, men det går inte den här veckan. Det är fortfarande lite för nära inpå London Marathon för att springa ett pass tvåtusingar. Det får bli nästa vecka.

4 kommentarer:

Olov sa...

Jag tror nog att det kommer gå galant för dig att växla över till fart. Du har en suverän grundträning och uthållighet nu så med ett par snabba pass ska det inte vara några problem för dig.
När går arenamilen?

Staffan sa...

Det är min erfarenhet att en mara åtföljs av en formtopp och jag tror heller inte du får svårt att ställa om! Jag är också tävlingssugen och ska kolla på hemmaplan om familjeschemat tillåter en start i Milspåret den 23/5.

Thomas Fortell sa...

Visst kan du springa milen sub-40 igen, så länge kroppen håller och att man får ihop livspusslet.

Det gäller att hitta en balans mellan träning, jobb, familj och annat som gör livet värt att leva.

Hoppas att du även i fortsättningen hittar en balans som resulterar i de resultat du aspirerar på

Lennart sa...

Olov - Den 16:e maj. Jag hoppas att du har rätt. Det ända jag är orolig för är det menatal. Fysiskt tror jag att det finns där......

Staffan - Ja just det ja, formtoppen :-). Vi får hoppas att den infinner sig :-). Vad säger experterna om att springa ett millopp 10 dagar innan maran?

Thomas - Vad roligt att du hörde av dig! Jag ska tänka på det du säger! Kloka ord!

Jag såg också att du hade sprungit en halvmara på en fin tid. Grattis!