måndag 7 maj 2012

Ovanligt hungrig

Vissa dagar är jag hungrigare än andra. Idag var en sån dag. Idag åt jag en rejäl frukost, och en normal lunch. Jag åt flera frukter till mellanmål, och jag åt ett rejält lass med spagetti och köttbullar till middag.

Nu på kvällen har jag ätit tre smörgåsar tillsammans med två frukter. Jag är fortfarande hungrig. Jag är sugen på godis, och jag skulle kunna äta en hel pizza, men nu får det räcka.

Det är vilodag idag. Det är alltså inte dagens träningspass som gör mig hungrig. Det kanske är gårdagens 25 kilometerspass som gör mig hungrig. Jag vet inte, men vissa dagar är jag hungrigare än andra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag upplever ofta exakt samma sak. Att det är som ett stort hål i magen. Men faktum är att det oftast är på just vilodagarna som det är så!

Lennart sa...

Hej Maria, och välkommen till min blogg! Vill först gratulera dig till en fin prestation på Kungsholmen runt!

Angående hungern så kanske det är just vilodagen som gör det....Jag menar, jag är aldrig "hungrig" direkt efter, eller timmarna efter ett träningspass. Kroppen är inte riktigt redo att äta, men det kanske den är på vilodagarna..... :-).

Henrik sa...

Dagen efter långpass brukar jag också vara vrålhungrig.

Mathias sa...

När jag nu kör mer och tyngre styrka i gym kommer hungern. Gärna dagen efter.

Staffan sa...

Det här inlägget skulle jag kunna ha skrivit!!

Jag är hungrid för det mesta och kvällsmacka är standard trots rejäl middag men när jag springer långpass blir jag alltid rejält hungrid på eftermiddag, kväll och också dagen efter. Lösningen då för mig brukar vara att äta oftare (mellanmål), inte att äta större portioner!

Lennart sa...

Henrik - Ja, kroppen kanske måste vila ite innan den riktiga hungern sätter in.

Mathias - Det sägs att styrketräning "ligger och verkar länge" i musklerna. Rätt? Vet inte....

Staffan - Jag brukar inte heller äta större portioner. Dock vill jag gärna äta "rejäl mat" som pasta eller kött.