tisdag 15 maj 2012

Stora kontraster

Jag har varit i England de senaste dagarna. För tre veckor sedan var jag också i England. Då var jag i London, och då sprang jag över Tower Bridge, jag sprang framför Big Ben, Parlamentet, London Eye och Buckingham Palace.

Jag framför Big Ben (bild från Marathon Photo)
Den här gången var jag i södra Wales, och den här gången sprang jag ute på den Engelska landsbygden. Jag sprang i samma land, men kontrasterna var stora.

Underbara vyer i det böljande landskapet
Landskapet i södra Wales var så där härligt böljande, utsikten var hänförande, det var grönt och fint, fåren betade, korna betade, rapsen blommade, och det var helt underbart att springa på de små vägarna som kantades av höga häckar.

Löpning i klassiskt Engelskt landskap där vägarna kantas av höga häckar.
Det kändes nästan som att befinna sig i en gammal Agatha Christie film.

Här sprang jag en tusing på 3:57 min/km
Det var också stora kontraster mellan löpningen i Wales och lördagens backpass i Väsjöbacken.

På backpasset i Väsjöbacken jobbade jag hårt, jag kämpade, blev blöt, geggig och trött. I Wales sprang jag mest och smålog, och tyckte allting var helt underbart.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Kontraster gör verkligen livet extra härligt!

Thomas Fortell sa...

Ser verkligen härligt ut.

Andreas sa...

Låter som om du haft det toppen! Var det en ren nöjestripp eller?

Lennart sa...

Ingmarie - Ja, visst gör det. Jag tänkte hänvisa till mitt tidigare inlägg "Det är härligt att leva", men jag hoppade över det. Jag hänvisade till det inlägget en gång förut och det kanske hade blivit tjatigt... :-).

Thomas - Ja, och du vet hur fint det var i London :-). Kommer du till Wales så ta en löptur ute på landsbygden :-). Du kommer inte att ångra dig :-).

Andreas - Jag hade det jättebra och nej, det var inte en nöjesresa. Det var jobb....