torsdag 10 maj 2012

Det är härligt att leva

Det är varmt ute. Det regnar. Jag blir blöt. Luften är frisk. Det luktar sommar. En tanke slår mig. Det är härligt att leva.

Som uppvärmning joggar jag några varv på Vallentuna IP. Jag ska springa 2*2000 meter. Jag ska testa kroppen. Håller vaden för 4:00-fart? Hur länge orkar jag hålla 4:00-fart? Idag ska jag få ett svar på frågorna.

Jag springer den första intervallen i 3:57-fart. Allt känns bra. Under vilan står jag oskyddad i regnet och flåsar. Vatten blandat med svett droppar från näsa och haka. En tanke slår mig. Det är härligt att leva.

Den andra intervallen springer jag i 3:56-fart. Allt känns bra, men idag nöjer jag mig med två intervaller. Jag vill inte överbelasta kroppen. Jag lämnar Vallentuna IP väldigt blöt, men jag lämnar också Vallentuna IP väldigt nöjd. En tanke slår mig. Det är härligt att leva.

11 kommentarer:

RosaMilton sa...

Jag har inte haft tid att träna idag men skriver ändå under på din känsla!

Olov sa...

Härligt!

Lennart sa...

RosaMilton - Bra! Ibland kan regn och träning vara uppfriskande :-).

Olov - Supernice :-).

mikael sa...

Regn brukar inte störa mig när jag ska träna. Bara man slipper vara blöt under en längre tid efter passet. Kan vara gott att bli torr och varm rätt snart efter man tränat klart.

Idag är det regn i luften i Mölndal.
Ska till idrottsplatsen för 8x800 m där farten ska ligga mellan 2.54 - 2.58 per varv.

Djävulsstegen eller Olga blir det nästa vecka :)

Anonym sa...

hade precis samma känsla igår när jag var ute på ett längre pass 18k
Lukta skog,gräs,regn att det är riktigt skönt.

Erik sa...

Det kan aldrig upprepas för ofta. Det ÄR härligt att leva! Tack för påminnelsen.

Lennart sa...

Mikael - Jag hade torrt ombyte så jag slapp frysa :-). Så det blir ett tufft pass nästa vecka :-).

Anonym - Kul att du hörde av dig, och det du beskriver låter underbart! Jag vet precis vad du menar och hur det känns :-).

Erik - Ingen orsak :-). Ibland är det "det lilla som gör det".

Jenny Bolander sa...

Regnet rensar luften från pollen - plötsligt kan man andas igen!
Ut i skogen till vitsippor och bokträd i lövsprickning! Som du säger:
Det är härligt att leva!

Lennart sa...

Jenny - Det du beskriver låter underbart :-)! Saker som vi tar för givet, men de är fantastiska!

Ingmarie sa...

Härligt pass! Härlig tanke! :-)

Lennart sa...

Ingmarie - Tack, och tack för inspirationen till dagens backpass som jag skriver om ovan! Nåsta gång måste du vara med :-).