söndag 29 april 2012

Känslor är inte alltid logiska

Idag cyklade jag 2.4 mil. Det kändes jättelångt. Flera gånger tänkte jag "brukar jag verkligen springa så här långt". Tänkte också att "2.4 mil på cykel känns mycket längre än vad det gör att springa 2.4 mil".

Känslor är inte alltid logiska och rationella. Idag kanske känslan berodde på att jag är van att springa, eller att jag inte tycker det är lika roligt att cykla som att springa. Det kan också beror på att jag sprang en mara förra helgen, och att kroppen fortfarande är lite trött.

Känslor kan bero på många saker. Att förstå sina känslor är bra, men jag kanske inte ska försöka förstå alla mina känslor. Det kan bli lite svårt, eftersom känslor inte alltid är logiska och rationella.

4 kommentarer:

Ingmarie sa...

Så är det och därför ska man inte ta dem på allt för stort allvar. :-)

Lennart sa...

Ingmarie - Nä, ibland är det nog bra och bara "tuta-och-köra"..... :-).

RosaMilton sa...

Kanske beror på att det är tråkigt att cykla? :-)

Lennart sa...

RosaMilton - Ja, så kanske det är :-). Fast idag kändes det inte lika långt....