söndag 8 april 2012

Inte som planerat

Jag tycker det är trist när saker inte blir som planerat. Idag hade jag planerat ett långpass på 27 kilometer. Det blev inget långpass, och det tycker jag känns lite trist. Det blev inget långpass för det kändes stelt och konstigt i vaden, och det gjorde lite ont under knät.

Jag kunde springa, men jag kompenserade för mycket. Sånt brukar bara leda till andra skador, så jag avbröt. Tänkte att det är dumt att chansa. Vad är meningen med att chansa?

När jag inte springer känns allt jättebra. Det känns ingenting i vare sig knät, fotleden, eller i vaden. Därför är jag hoppfull. Hoppfull för att det kanske kan bli ett långpass redan imorgon, eller på tisdag.

7 kommentarer:

Ingmarie sa...

Håller tummarna för att det är borta i morgon!

Lennart sa...

Ingmarie - Som sagt. Det känns ingenting när jag går och står :-). Det har bara känts när jag springer så jag hoppas verkligen att det är borta imorgon :-).

RosaMilton sa...

Tur att det är påsk lite till, det är lättare att hitta tid för ett långpass då om det skulle funka. Hoppas det löser sig.

Andreas sa...

Hoppas du kommer iväg idag och att allt känns bra!

anneliten sa...

Det gör väl inte så mycket om det inte blir ett långpass nu. Däremot gör det massor om du skadar dig! Ta det lugnt.

Jenny Bolander sa...

Lyssna på Anneliten - hon är klok!

Lennart sa...

RosaMilton - Ja verkligen. Idag var vi ledig så det passade bra med ett långpass. Det gjorde inte så mycket att det inte fungerade igår :-).

Andreas - Tack, jag kom iväg :-).

Anneli - Jag tänkte precis som du. Bra! Det var därför jag lade av igår. Varför chansa??

Jenny - Ja, visst är hon :-). Kul att se ditt namn igen :-).