tisdag 24 april 2012

Jag är helt nöjd!

Nu har jag kommit hem igen, och jag känner mig faktiskt väldigt nöjd med resan och med mitt lopp. Jag är nöjd för det känns inte som att det var meningen att det skulle gå bra. Det känns inte som att det var meningen att jag skulle slå personligt rekord.

Det känns inte heller som att det var meningen att jag skulle komma till start, eller ännu mindre att skulle komma i mål, men det gjorde jag, och jag sprang på tiden 3:37.

Jag framför Lord Nelson på Trafalgar Square
Jag känner mig nöjd med att jag kunde springa en mara på 3:37 under dessa förutsättningar. Jag menar, mycket sämre kunde det inte bli, och tiden blev ändå 3:37. Faktum är att jag hade varit helt nöjd med den tiden så sent som för något år sedan.

I kommentarerna till det förra inlägget var det många som påpekade att det bara är att ta nya tag, och det kommer jag att göra. Ni tänker precis som mig!

Jag har också börjat uppdatera fliken London Marathon 2012 ovan med lite bilder och text. Gå gärna in och titta. Sidan är långt ifrån klar, men den börjar ta form. Jag hoppas att det kan ge lite inspiration.

5 kommentarer:

anneliten sa...

Jag tror dig! Det är en styrka du har att kunna se på loppet realistiskt och inte gräva ner dig i ifs and buts! Önskar jag hade lite av den attityden själv ;-)

Peter sa...

Du kanske skulle anmäla dig till jubileumsmaran? De släppte några hundra platser till nyligen.
Eller väntar du på en höstmara istället?
På SM skall du ju vara farthållare så där får du inte gå för fullt antar jag.

Lennart sa...

Anneli - Ja, men det har du nog.... jag tycker du jobbar jättebra med din skada. Jag tycker du visar en enorm styrka och målmedvetenhet. Du kommer tillbaka!

Peter - Precis, på SM är jag farthållare så där blir det inget pers, men jag hoppas på en höstmara. Vi får se vilken det blir men förhoppningsvis blir det någon :-).

Petra sa...

Ja, vad ska man saga? Samre forutsattningar kunde du ju inte haft med feber dagen innan (att du ens startade...) och en kranglande vad. Bra att du ar nojd anda - det SKA du vara med den tiden!! Jattegrattis Lennart!!

Lennart sa...

Petra - Tack! Nu börjar jag faktiskt undra "hur det hade kunnat gå om..." :-).