torsdag 26 april 2012

Blickar lite framåt

Här händer det inte så mycket. Efter London Marathon blev jag sjuk igen. Den här gången är jag väldigt snuvig, och jag har lite feber. Undra om det hänger ihop med maran? Någon löpning blir det i alla fall inte, och inte någon alternativ träning heller. Jag måste bli helt frisk först.

De sista två veckorna innan London Marathon sprang jag inte heller så mycket. Jag börjar bli ganska sugen på att springa igen. Motivationen är verkligen på väg tillbaka.

Den närmaste tiden finns det flera saker att se fram emot. I tävlingskalenderna står det Arenamilen (10 000 m bana) den 16 maj. Arenamilen går här i Vallentuna, och den tävlingen avser jag att springa. Den 2:a juni är det Stockholm Marathon, och där ska jag vara med som farthållare. Det blir en ny upplevelse.

Som sagt, det finns lite att se fram emot, men först måste jag bli hel och frisk.

8 kommentarer:

Staffan sa...

Jag är lite nyfiken på vad du skulle göra på halvmaran Lennart, har för mig att du inte sprungit så många sådana, förutom Runrundan någon gång? Kanske en start i Stockholm halvmarathon till hösten kan vara något? Det vore kul att se dig där!!!

hokke sa...

Vilken fart ska du hålla i Stockholm?

Lennart sa...

Staffan - Jag är också nyfiken på det :-). Stockholm halvmarathon låter faktiskt ganska bra. Hösten är fortfarande lite oplanerad och en halvmara i september kan nog passa bra. Bra idé Staffan!

Hokke - Vet inte ännu, men när jag vet det så meddelar jag det :-).

Petra sa...

Hoppas du kryar pa dig snart!!

Ingmarie sa...

Trist att du är sjuk...
Men du blev väl det före maran(?)har du ont också?Krya på dig!

Lennart sa...

Petra - Tack! Det hoppas jag också :-)

Ingmarie - Ja, undra om jag verkligen var frisk.... Idag när jag joggade 5 km kände jag inte av vaden men när jag stretchar för jag det....

mikael sa...

Hoppas du snart är i löparform igen!

Efter Stockholm marathon förra året blev jag förkyld. Halsfluss. Troligtvis hade jag sprungit med det i kroppen.

Håller med Staffan ... det hade varit kul att se vad du gör på en halvmara.

Lennart sa...

Mikael - Tack! Jag är snart tillbaka :-).

Hur gick maran förra året när du eventuellt sprang med något i kroppen?

Jag ska försöka göra en halvmara. Det vore riktigt kul att se var jag står...