söndag 22 april 2012

London Marathon 2012

Har kommer en mycket kort version av London Marathon. Forsta 10 kilometrarna gick helt enligt plan i 4:30-fart, men strax innan 12 kilometer "krampade" vaden (den drog ihop sig) vilket gjorde att jag var tvungen att dra av pa farten resten av loppet.

Storre delen av loppet lyckades jag halla ca 5-fart, men efter 35 kilometer gick det valdigt trogt, och dar hamnade tempot pa ca 5:30 min\km. Jag kom i mal pa tiden 3:37:07, och efter omstandigheterna med feber sa sent som i fredags, och krampen jag fick idag, sa maste jag vara nojd med tiden. Jag forsokte verkligen. Jag gav det en match.

Jag ar ocksa oerhort glad for att jag har fatt uppleva London Marathon, och det var en enorm upplevelsen att springa loppet. Jag kan jamfora London Marathon med New York Marathon. Det var ett oerhort bra arrangemang, och det var fantastiskt mycket publik som hejade pa oss lopare. Vid 30 kilometer var publikstodet bland det varsta jag har upplevt, och jag har sprungit pa First Avenue i New York.

Kan ocksa saga att jag ar oerhort irriterad pa min vad. Det kandes sa bra vid 10 km, jag var knappt andfadd!..... Jag far springa sub 3:10 nagon annan gang.

26 kommentarer:

Mathias sa...

Det är resan till målet som är mödan värd. Själva loppet är bara grädden på moset. Skönt att se dig plocka fram de positiva bitarna i ditt inlägg.

Erik sa...

Du är en hjälte och förebild, Lennart! Jag lyfter på hatten. Ta hand om vaden så ses vi snart.

Morgan sa...

Jag är glad att trots allt fick genomföra London Marathon! Det hade varit tråkigt om du hade fått ställa in eller bryta oavsett anledning. Tiden är av underordnad betydelse. 3:10 fixar du en annan gång!

Ellinors dröm sa...

Du fick en bra upplevelse av loppet och ett minne för livet

Jenny Bolander sa...

Fantastiskt roligt att du kunde genomföra loppet. Hoppas att vaden snabbt blir bättre!

Johan Renström sa...

Grattis! Och vad roligt att London slår NY. Man kanske inte behöver åka så långt då:)

anneliten sa...

Härligt att du kan se omständigheterna och trots allt vara nöjd. Det finns fler lopp att göra sub 3.10 på.

Så London var i upplevelseklass med New York alltså? Mitt intryck från hörsägen är annars att stora delar av loppet går i "trista" folktomma delar och jag har därför inte varit så sugen.

Ingmarie sa...

Stackare! Jag (vi) vet ju att du kämpat hårt och (troligtvis) var i ditt livs form. men så där är maran. Det kan se bra ut på pappret men bli skrot i verkligheten. Och vice versa. Det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag! Starkt att du tog dig runt!
London är fint men supertrist om man är kvinnlig löpare...

RosaMilton sa...

Starkt jobbat med tanke på omständigheterna, förkylningen och vaden.

Andreas sa...

Vad skönt att du fick slutföra loppet! Det måste ju kännas fantastiskt bra ändå, med tanke på osäkerheten. Verkligen trist när det blir så där efter all uppladdning, men det är ju inget man råder över.

Ta inte ut allt på vaden nu, den kanske inte förtjänar att bära hundhuvud allena. Bättre att försonas och springa vidare! :)

Unknown sa...

Jag lider med dig Lennart - du verkade vara i en oerhört bra form - starkt att genomföra trots strulet med vaden. Jag hoppas att vaden inte ställer till det mer - för då kommer du att krossa 3:10 på nästa mara. All den oerhört fina träningen du har fått till finns ju kvar där som en suverän grund att bygga vidare på!

Peter sa...

F-n vad surt att drabbas av dessa problem efter all träning! Maximal otur verkligen.
Jag lider med dig.

Men skönt att ändå kunna fullfölja och få ut något positivt av loppet.

mikael sa...

Du har sub 3.10 i kroppen så det är inga problem.
Trist att problemen skulle dyka upp nu inför maran.
Förstår att du är besviken. Du genomförde loppet och det måste trots allt kännas bättre än att bryta trots det som inträffade.

Lycka till i fortsättningen

Olov sa...

Hej.
Starkt att du genomförde loppet med de usla förutsättningar du hade.
3:10 ska inte vara några problem för dig om du bara får vara frisk.

MatsJ sa...

En verklig kämpainsats, bra jobbat Lennart!

Linus N sa...

Superbra kämpat! Det låter minst sagt tufft att springa de 30 sista km med en krampande vad!!!
Känns det bra att Stockholm Marathon kommer ganska snart, eller känns det som det blir svårt att ladda om?

Staffan sa...

Mycket klokt är redan sagt så jag nöjer med mig ett - mycket bra kämpat - och konstaterar att du är en upplevelse rikare och att du kan komma tillbaka till formen du var i nyligen och därmed kan springa sub 3:10 någon annan gång!!!

sugplopp sa...

Bra jobbat. Surt med vaden men det var nog inte meningen den här gången. Läk och krya på dig.

Magnus sa...

Grymmt jobbat, har som glad amatör satt ihop ett inlägg om olika appar till träning... kom gärna med egna erfarenheter så jag vet vad jag ska välja! :)

Lennart sa...

Mathias - Absolut. jag är så glad över att jag har fått uppleva det här. Otroligt fint!

Erik - Tack! Visst ses vi snart. Vi får ta ett intervallpass :-).

Morgan - Jag tänker precis som du! 3:10 fixar jg en annan gång. Tänkte att du kanske skulle följa med :-). Vi kvalar in till Boston samtidigt :-).

Ellinor - Precis! Du förstår hur jag tänker :-).

Lennart sa...

Jenny - Tack! Jag hoppas att alla kan få en sn upplevelse som jag fick!

Johan - Jag anser att London var likvärdigt med NY. Dock är NY alltid NY och det har London svårt att konkurrera med :-).

Annelie - Det var nog så förut men nu var det otroligt tryck nästan hela tiden. Det var så pass att på slutet var jag less på det och tänkte "nu får ni ge er..." :-).

Ingmarie - Självklart atar jag nya tag. Tack för allt stöd du gav mig innan loppet :-).

Lennart sa...

Rosa - Tack. Det känns ändå väldigt bra :-).

Andreas - Visst var det skönt att jag fck genomföra loppet och jag kan berätta det här för vänner och bekanta.... Det är bara att ta nya tag :-).

Johan - Ja. Nu måste jag få ordning på vaden. jag har en aning om vad det kan vara :-).

Peter - Japp. Synd att det inte blev pers men det är OK. De här stora marorna är så roliga att vara med på så det är positivt :-).

Lennart sa...

Rosa - Tack. Det känns ändå väldigt bra :-).

Andreas - Visst var det skönt att jag fck genomföra loppet och jag kan berätta det här för vänner och bekanta.... Det är bara att ta nya tag :-).

Johan - Ja. Nu måste jag få ordning på vaden. jag har en aning om vad det kan vara :-).

Peter - Japp. Synd att det inte blev pers men det är OK. De här stora marorna är så roliga att vara med på så det är positivt :-).

Lennart sa...

Mikael - Tack! Du har så rätt!

Olov - Takc! Jag tror också att 3:10 finns där :-).

Mats - Tack och kul att du lämnade kommentar!

Linus - Tack! Stockholm kommer jag att ta som ett träningspass så det känns inte så farligt att ladda om. Jag ser fram mot det :-).

Staffan - Bra sagt! Den tillgodogjorda träningen finns kvar :-).

Lennart sa...

Sugplop - jag har nästan tänkt som du. Det var helt enkelt inte meningen... Det blev för mycket strul :-) och utifrån det så var det bra :-).

Magnus - Jag använder inte appar, men om jag trillar över något så ska jag dela med mig av erfarenheten..... :-).

anneliten sa...

Tänk att du orkar svara personligen på alla kommentarerna! Bara det är en bragd :-)