onsdag 11 april 2012

11 dagar kvar

Idag kom biljetter och resehandlingar från Springtime. Det var en hel del med kartor och tider att förhålla sig till. Det var gemensam morgonjogg i Hyde Park, och det var samling för att åka till sportmässan och hämta nummerlapp. Vi åker egen buss till start, och samlas på kvällen efter loppet och äter en gemensam middag.

Mitt startnummer är 56 813 och jag startar i den blåa startgruppen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt, eller om det är någon skillnad att starta i den blåa startgruppen mot att starta i den röda, eller i den gröna startgruppen. Vi får se.

Paketet med resehandlingarna innehöll också en Sverigetröja och en Sverigekeps. Jag har alltid tyckt att det är lite töntigt och springa i Sverigekläder. Tidigare har jag alltid haft kläder i senaste färg och snitt. Nu börjar jag tänka om.

Tröja och keps att springa i för den som vill
Det sägs att London är Sveriges fjärde största stad. Det betyder att det bor mer svenskar i London än vad det gör i Uppsala. Det betyder att det kan finnas många svenskar som tittar på oss löpare. Jag kan behöva deras hejarop. Jag kommer nog att springa i Sverigetröjan. Kepsen kommer dock att få stanna hemma.

5 kommentarer:

Oscar sa...

Se till att tvätta den innan bara. Annars säger bröstvårtorna stopp!

Olov sa...

Börjar bli verklighet av det hela nu efter all fin träning du har fått till hela vintern. Snart står du på startlinjen, spännande!!

Lennart sa...

Oscar - Ha, ha. Ja, det är inte första gången jag gör det här.. :-)

Olov - Ja, visst är det roligt! Hoppas bara att kroppen håller sig frisk och kry samt att inga skador kommer!

Cathis sa...

Lycka till i London!

Lennart sa...

Suzan - Supernice :-).

Cathis - Tack!