fredag 24 februari 2012

Enligt min uppskattning tränar jag lugnt...

Det är ganska lugnt på träningsfronten nu. Den här veckan är en återhämtningsvecka. Jag håller träningsrutinen, men de träningspass jag genomför är ganska lätta. Som idag till exempel. Idag sprang jag en tur ute på Gärdet och ute på Djurgården. Totalt 6 kilometer i 5-fart. Eller, var det verkligen så? Är jag helt ärlig nu?

I normala fall är jag ganska fokuserad på tid och distans när jag är ute och springer. I normala fall brukar jag inte bara "springa runt lite planlöst" som jag gjorde idag. Ska jag vara helt ärlig vet jag inte om jag sprang 6 kilometer som jag skrev ovan. Jag vet faktiskt inte om jag sprang i 5-fart heller.

Det enda jag vet med säkerhet om dagens pass är att jag var ute och sprang i 32 minuter och 15 sekunder. Resten är uppskattningar. Jag uppskattar att jag sprang i ungefär 5-fart. Om jag sprang i ungefär 5-fart, och om jag var ute och sprang i strax över 30 minuter, så betyder det att jag borde sprungit ungefär 6 kilometer.

Enligt min uppskattning har jag alltså tränat lugnt idag. Nu är det så att jag känner mig ganska trygg i den uppskattningen. Det var i alla fall inget tröskelpass. På söndag blir det riktig träning igen. Då blir det långpass med fartökning, och då kommer jag vara noga med distans och tid.

Inga kommentarer: