torsdag 24 mars 2011

Inställt tisdagspass men 3 st tusingar idag

Idag är jag hemma igen efter att ha tillbringat några dagar i en liten fjällby 7 km från Riksgränsen. Det låter kanske lite ödsligt och tråkigt men det var mycket lyckat och oerhört roligt att uppleva fjällen när "fjällen visar sig från sin bistra sida". Även fast vädret var dåligt så var det hela väldigt vackert. Jag funderar skarpt på att lägga en semstervecka där i sommar med lite vandring och fiske, men vi får se. Planeringen kanske stannar med just planering.

Eftersom vädret var så dåligt som det var så blev det ingen löpning i tisdags. Vi var mer eller mindre förbjudna att gå ut eftersom det blåste för mycket. Jag gjorde vad jag kunde och värdparet hade lovat att skjutsa mig på en skoter över Torneträsk till Riksgränsen så att jag sedan kunde springa tillbaka längs E10, men vädret var för dåligt. Behöver jag säga att jag tycker det var väldigt synd att jag inte kom iväg på den rundan...... Det blev ändå en kort skotertur och då märkte jag varför vi inte fick gå ut...... Fy vad ruggigt det kan vara....

Hur som helst kom jag hem idag och då gav jag mig ut på ett kortare intervallpass. Det blev 2.5 km uppjogg följt av några stegringslopp samt tre stycken tusenmetersintervaller. Tiderna per intervall blev 3:59, 4:01 och 3:57 och jag hade lätt kunnat köra några till men vill spara mig till Premiärmilen på söndag. Avslutade dagens pass med 2.5 km nerjogg och lite stretching.

Imorgon hoppas jag på ett distanspass på 12-13 km.

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Vädrets makter rår vi inte på. (Tack och lov vill jag säga...) Du kommer att persa så det står härliga till på söndag! Det är jag säker på!

Lennart sa...

Hej Ingmarie!
Jag hoppas att du har rätt!

Som vanligt gäller nog att inte öppna för hårt.... :-).

MVH

Staffan sa...

Lennart, ville bara skicka ett sent lycka till idag, det kommer att jättebra!

hempa sa...

Haha, jag ligger steget efter Staffan på alla bloggar jag går in på idag..
Ville önska dig lycka till och säga att jag är mycket nyfiken på hur du lyckas idag. Men mest av allt hoppas jag loppet blir soligt (verkar infrias), roligt och en perfekt start på löparåret 2011!

Lennart sa...

Hej Staffan och Hempa!
Jag tackar verkligen för lyckönskningarna men med resultatet i handen känns det lite sådär....

MVH