onsdag 2 mars 2011

Idag är det vilodag så det blir....

.....lite gamla bilder från Berlin Marathon 2009. Jag börjar med en traditionell löparbild som jag tror är tagen efter ca 15-20 km löpning.......

Bild från Marathon Photo
Nästa bild (nedan) är tagen strax innan mål och ungefär mitt i bild (strax ovanför min vänsterhand) syns det berömda tornet med den snurrande resturangen på toppen. Till höger i bilden nedan skymtar Brandenburger Tor som vi precis har sprungit igenom. Gatan vi springer på heter Strasse des 17 Juni och delar av parken Tiergarten i två delar.

Bild från Marathon Photo
Start och målområdet i Tiergarten ser ut som bilden nedan visar. Gatan i bilden är Strasse des 17 Juni som både är startsträcka och upploppssträcka. Startbanderollen syns som ett vitt band mellan träden lite ovanför mitten i bilden. Bilden är förmodligen tagen från statyn Siegessaeule.

Bild från Marathon Photo
Bilden nedan är tagen strax efter målgång och jag har precis tagit emot medaljen som jag stoltserar med....... Pulsbandet har jag dock hunnit ta av mig för det håller jag i handen :-).

Bild från Marathon Photo
Rakt framför mig i bilden ovan ligger den berömda statyn Siegessaeule (bilden nedan) som man springer förbi ganska direkt efter start.

Bild från Marathon Photo
Som avslutning lägger jag in en bild som är tagen efter loppet på den stora gräsängen framför Bundestag (vid klädinlämningen). Här bytte många tyskar om helt ogenerat......
Bild från Marathon Photo
Samtliga bilder är från Marathon Photo.

3 kommentarer:

Olov sa...

Det här var inspirerande bilder.
Nu blev jag genast sugen på att ta en runda.

Julle sa...

Härliga bilder man blir ju så sugen på att springa i Berlin nån gång...

Lennart sa...

Hej Olov!
Bra! Det är bara att köra på... :-).

Får du möjlighet att springa Berlin Marathon så ta den. Det var en upplevelse.

MVH

Hej Julle!
Ja, Berlin var fint. Rena sightseeingturen :-).

Tur med vädret hade vi också :-).

MVH