fredag 18 mars 2011

Återhämtningslöpning

Idag blev det en oplanerad återhämtningslöpning. När jag började träningen var planen 16 km distanslöpning i lugn fart men kroppen kändes väldigt stel och sliten idag och efter ca 4 km kände jag att det inte fanns någon energi alls i kroppen. Drog då av på tempot avsevärt och joggade mycket lugnt hem.

3-veckors hårdträning tog idag ut sin rätt. Tycker själv att jag har lyckats hårdträna längre än förväntat. Jag har faktiskt gått och väntat på att det skulle kännas så här i över en och en halv vecka nu. Kroppen har den senaste tiden överraskat mig positivt vid flera tillfällen. Den senaste veckan har jag genomfört hårda träningspass även fast benen och kroppen borde kännas slitna och det har varit väldigt positivt.

Kroppen behöver vila lite så imorgon blir det en vilodag men jag avser fortfarande att genomföra det planerade långpasset på söndag....... Så sliten är nog inte kroppen utan det var nog tisdagens 19 km pass på 4:39 min/km och gårdagens 2000 m intervaller i en snittfart på 4:06 min/km som satt i benen.

Dagens pass i siffror blev 8.6 km, tid 48:46, 5:40 min/km.

4 kommentarer:

Olov sa...

Hej.
Hur känns kroppen nu då? Blir det som du planerat med långpass i morgon?

Lennart sa...

Hej!
Japp, det blir långpass imorgon!

Började ladda redan igår kväll och har under dagen laddat med mycket pasta och jag hoppas att energinivån är bra imorgon igen :-).

MVH

hempa sa...

Starkt och snyggt långpass du fick till idag! Gick in på jogg.se och såg av en slump ditt pass bland de senast inlagda.
Du verkar bara bli starkare och starkare nu! Blir kul att se hur det går nästa söndag!!

Lennart sa...

Tack Hempa!
Ja, det känns ganska bra. Lite funderingar kring farten bara men det blir nog bra :-).

MVH