fredag 1 juni 2012

Att springa en mara sex veckor efter en mara kan verka lite marigt...

"Att springa en mara sex veckor efter en mara kan verka lite marigt". Ja, jag vet, den var dålig, lite pinsamt dålig. Jag tror att jag har läst den någonstans, men jag vet inte, jag kommer inte riktigt ihåg. Formuleringen hade i alla fall fastnat i huvudet, och jag kunde inte låta bli att skriva den.

Även fast formuleringen är dålig så är den sann. Det är sant att jag i morgon ska springa min andra mara på sex veckor. Det är också sant att det kan verka lite marigt, men jag tycker inte att det verkar lite marigt, jag tycker att det verkar kul. Jag ser fram mot morgondagen.

Jag ser fram mot att springa som farthållare, och jag hoppas verkligen att jag träffar många trevliga och roliga löpare. Jag tror att det kommer bli jättekul i morgon, och det spelar ingen roll att det troligtvis blir regn.

Det Tyska besöket bjöd på löpning i en fin stadspark
Jag har också kommit hem från Tyskland. I Tyskland hann jag med ett lugnt träningspass som jag kan kalla för en "stadsorientering med turistkarta från hotellobbyn". Summerat blev det 8 kilometer i 5:05-fart.

Klar efter 8 kilometer stadsorientering med turistkarta
Sist vill jag önska alla som springer maran ett stort lycka till. Jag hoppas verkligen att ni når era målsättningar, och ser ni mig så får ni gärna komma fram och växla några ord.

7 kommentarer:

Jenny Bolander sa...

Regn kan vara riktigt skönt att springa i, så länge man inte blir för kall. Dessutom slipper man ju pollen :-)
Lycka till imorgon - hoppas att det blir en trevlig erfarenhet!

Ingmarie sa...

Du kommer att vara den perfekta farthållaren och jag hoppas min vän Maria springer i ditt sällskap. :-)

Morgan sa...

Jag hoppas också att vi ses — men helst inte under loppet... Hoppas i vilket fall att du får det bra imorgon!

Lennart sa...

Jenny - Tack ska du ha. Jag ska ta på mig en extra tröja... :-). Jag tycker också att du har helt rätt ang pollen. Luften blir så mycket lättare att andas vid regn. Positivt tänkande... :-).

Ingmarie - Jag hoppas att vi springer i mål tillsammans. Är det Maria som du har skrivit om i Runners Word? Henne är jag imponerad av. Du förstår säkert varför. Jag känner folk som går igenom samma sak.

Morgan - Lycka till! Ta med dig mobilen. Jag har ditt nummer inprogramerat.

Cathis sa...

Lycka till idag! Själv ska jag springa runt sjön hemma innan bonden släpper ut ungtjurarna... då blir det springa av!

Mathias sa...

När kommer farthållar rapporten?

Lennart sa...

Cathis - Oj då, skynda dig nu :-). Att bli jagad av tjurar låter inte kul, "jag blir hellre jagad av vargar... ". Nä, faktiskt inte... Den var lite dåligt :-).

Mathias - jag har precis publicerat den :-).