tisdag 19 juni 2012

Träningsvärk

Det tog ungefär 24 timmar innan jag kände av träningsvärken efter söndagens backpass. Träningsvärken sitter framförallt i låren, men också i vaderna, och runt vristerna.

Det intressanta är att jag har träningsvärk precis i de vadmuskler som jag tidigare har haft problem med, och det tolkar jag som ett bra tecken. Jag tolkar det som att det är mina svagare muskler som stärks, och om de stärks, kanske jag kan undvika skador längre fram.

Dagens träningspass blev en lättare distanslöpning ute på Gärdet och vidare ut på Djurgården. Det blev ett avkopplande träningspass i en härlig miljö. Summerat blev det ca 10 km i 4:59-fart.

Nästa träningspass hoppas jag blir ett pass långa intervaller. Tanken är att det ska vara ett tävlingsförberedande pass inför Runrundan den 30 juni.

2 kommentarer:

RosaMilton sa...

det är förmodligen jättebra med träningsvärk i vaderna!
Jag velar fram och tillbaka huruvida jag ska springa Runrundan. Jag har inte alls tränat tillräckligt och kommer att bli besviken om jag springer sämre än förra året.

Lennart sa...

RosaMilton - Ja, du ska inte göra något som inte känns bra. Du vet bäst själv :-).